خبرگزاری کار ایران

شکسته شدن رکورد خرید گندم در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۸۸۸

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال با خرید تضمینی یک میلیون و ۷۱۸ هزار تن گندم، رکورد خرید این محصول در طول تاریخ استان خوزستان شکسته شد.

به گزارش ایلنا از  پایگاه وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در سفر یک روزه به استان خوزستان و در حاشیه بازدید از مزارع استان گفت: امسال رکورد خرید گندم در طول تاریخ استان خوزستان شکسته شد.

مهاجر اظهار کرد: امسال بیش از ۲ میلیون تن گندم در خوزستان تولید شد که از این میزان بیش از یک میلیون و ۷۱۸ هزار تن به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی ضمن اشاره به خرید بیش از ۷۰ هزار تن گندم بذری در استان خوزستان، یکی از اهداف مهم این سفر را حضور در میان کشاورزان و تشکر از زحمات این عزیزان سختکوش برشمرد و تصریح کرد: امیدواریم با مساعدت همکاران در سازمان جهاد کشاورزی استان و همت و تلاش کشاورزان شاهد کشت بهتر گندم در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ باشیم.

مهاجر در ادامه پس از بازدید از شرکت کشت و صنعت شهید رجایی و مزارع کنجد مقاوم به ریزش گفت: با توجه به اهمیت و امکان برداشت مستقیم این محصول با کمباین، کشت کنجد مقاوم به ریزش برنامه آتی ما برای استان‌های جنوبی کشور خواهد بود.

دو منظوره کردن کارخانجات نیشکر

وی همچنین از مجموعه نیشکر کارون شوشتر بازدید کرد و بیان داشت: دو منظوره کردن کارخانه های قند و نیشکر دو منظوره کردن کارخانه های قند و نیشکر

و منظوره کردن کارخانه قند و تولید شکر با استفاده از نیشکر و چغندرقند از دیگر اهداف مهم در استان خوزستان است.

معاون امور زراعت در خاتمه اظهار امیدواری کرد؛ با راه‌اندازی کارخانه قند ۱۰ هزار تنی شهدای دزفول شاهد ایجاد اشتغال و رشد تولید در استان خوزستان باشیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز