خبرگزاری کار ایران

به مناسبت حادثه ۲۴ مهر در کرمان منتشر شد؛

پیام مشترک امام جمعه و استاندار کرمان به مناسبت سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان

امام جمعه و استاندار کرمان طی پیامی مشترک 24 مهر سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع این شهر را گرامی داشتند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، آیت الله سید یحیی جعفری و علیرضا رزم حسینی طی پیامی مشترک 24 مهر سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان را گرامی داشتند.

متن پیام به شرح ذیل است:

نقش مسجد جامع کرمان به عنوان یکی از سنگرهای مهم و تاثیرگذار انقلاب اسلامی و پایگاه جبهه مقاومت در برابر ظلم استکبار جهانی و کسب معارف دینی در دوران مبارزات ملت ایران علیه رژیم ستمشاهی به ویژه در مبارزات و مجاهدت‌های مردم کرمان بر علیه رژیم منحوس پهلوی و اعلام حمایت از رهنمودهای پیامبرگونه حضرت امام خمینی (ره) برای از بین بردن پایه رژیم پهلوی قیام کردند.

بیست و چهارم مهر ماه یکی از روزهای تاریخی است که مقاومت و ایستادگی مردم کرمان در مقابل بی‌عدالتی و ظلم‌های رژیم پهلوی و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی در خانه امن الهی تجمع کرده بودند و مورد خشم و غضب رژیمیان پهلوی و ساواک قرار گرفتند.

در این حادثه تلخ، مردم کرمان شهیدان باقدرت‌جوپاری و یزدان‌شناس را تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

تبیین واقعه 24 مهر ماه به‌عنوان واقعه‌ای عبرت‌آموز برای نسل های پس از انقلاب اسلامی و تجلیل و تکریم از ملت ایران به واسطه مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و خیانت‌های رژیم منحوس پهلوی است.

اینجانبان با گرامیداشت این روز ، حضور و شکوه جاوید کرمان و کرمانیان را پاس داشته و با گرامیداشت سالروز این واقعه، بر سند ماندگار این افتخار مردم کریمان در دفاع از ولایت و مبارزه با ظلم و استبداد، مهر تایید خواهیم زد.

کد خبر : ۴۱۹۱۲۵