خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمان خبر داد:

راه‌اندازی الگوی شهر هوشمند در استان کرمان

استاندار کرمان پس از انعقاد تفاهم نامه با سه هلدینگ ملیict و معاونت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از عملیاتی شدن الگوی شهر هوشمند در استان کرمان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی در دیدار با معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و سه هلدینگ بزرگ ملی ict، ضمن اعلام آمادگی معین مناطق هشتگانه اقتصاد مقاومتی جهت همکاری با مجریان پروژه های بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات، اجرای پروژه‌های این حوزه از قبیل شبکه هوشمند انرژی، ایجاد شهر هوشمند و ... را در استان کرمان ضروری دانست.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه این دیدار، ارتباطات و فناوری اطلاعات را مبنا و زیرساخت توسعه دانست و افزود: با توجه به اقبال مردم به خدمات حوزه فناوری اطلاعات باید از این فضای جدید در جهت ایجاد اشتغال پایدار و پویا، جذب سرمایه و خلق ثروت با مشارکت بخش خصوصی استفاده کنیم.

مرتضی براری از اشتغال به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های مسئولان، مدیران و همه مردم یاد کرد و گفت: با توجه به اینکه حجم بازار حوزه ict در پایان برنامه ششم توسعه بیش از 100 میلیارد دلار پیش بینی می‌شود، برنامه‌ریزی جهت تدوین و طراحی مدل توسعه‌ای بخش در استان به منظور نیل به اهداف فوق که همانا تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است ضروری است.

وی با اشاره به وجود زیرساخت‌های مناسب در استان کرمان و پیش بینی افزایش سهم بخش تولید محتوا نسبت به شبکه، شرایط فعلی را شرایطی بسیار مناسب جهت خلق ثروت از طریق بکارگیری ایده‌ها و تولید محتوای بومی در استان دانست و یادآور شد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از طرح‌های هوشمندسازی در این استان حمایت می کند و این امر با استفاده از نیروی انسانی جوان و متخصص حاضر در استان کرمان، محقق خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، در پایان این دیدار پس از ارائه تجربیات و سوابق پروژه‌های اجرایی شرکت‌های حاضر، مقرر شدمدل توسعه‌ای استان توسط کمیته‌ای متشکل از استانداری، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و نمایندگان شرکت‌های تدوین و طراحی تا پس از انعقاد تفاهمنامه‌ای پروژه‌ها اجرایی شوند.

کد خبر : ۴۰۹۹۰۰