خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان‌ها پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمان:

طرح بام‌سبز و باغ پشت‌بام اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۳۸۷

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمان، از اجرای طرح بام سبز(باغ پشت بام) خبر داد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمان گفت: طرح بام‌سبز و باغ پشت‌بام با هدف ترویج و گسترش فضای سبز شهری و ایجاد روحیه‌ی نشاط و سرزندگی در بین شهروندان اجرا می‌‌شود.

به گزارش ایلنا از کرمان، ایمان سیف‌الهی در سمینار آموزشی مبانی طراحی و اجرای باغ پشت‌بامی و تراس سبز افزود: با توجه به افزایش جمعیت و تبدیل باغ‌های اجدادمان به خانه‌های ویلایی و گسترش خانه‌های آپارتمانی، یکی از راه‌هایی که می‌تواند شادابی و نشاط گذشته را به مردم برگرداند، ایجاد بام‌سبز یا باغ‌بام بر روی پشت‌بام خانه‌ها و تراس مجتمع‌های آپارتمانی است.

سیف‌الهی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح علاوه بر حفظ محیط زیست و توسعه‌ی فضای سبز، روحیه‌ی نشاط، شادابی، رفاه و تفریح را در شهروندان بالا می‌برد.

وی گفت: سازمان پارک‌ها برای اجرای این طرح با هم‌کاری غیرحضوری و شرکت آسمان سبز اقدام به اجرای این طرح کرده است و مهندسان، معماران، ساختمان‌سازان و مالکانی که تمایل به اجرای این طرح در مجتمع مسکونی خود دارند، می‌توانند با مراجعه به شرکت آسمان سبز، این طرح را در مجتمع خود اجرا کنند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمان افزود: در راستای اجرای این طرح، ۱۰ پروژه‌ی اول به‌صورت رایگان گل و گیاه در مجتمع آنان کشت می‌شود؛ ضمن این‌که در صورتی که مالکان لوازم آب‌یاری تحت فشار را خریداری کنند، این سازمان نیز اجرای آب‌یاری تحت فشار را به‌صورت رایگان برای مالکان انجام می‌دهد.

وی گفت: در صورت تمایل و استقبال شهروندان از اجرای این طرح، روزهای بعدی گل و گیاه با ۲۰ درصد تخفیف دهند و اجرای آب‌یاری تحت فشار طرح نیز رایگان خواهد بود.

وی هم چنین یاداور شد: طرح پیشنهاد اختصاص بخشی از فضای ساختمان ها به فضای سبز به شورای اسلامی شهر کرمان فرستاده شده است.

در ادامه این نشست نماینده شرکت مشاوران سبز آسمان به ارائه توضیحاتی در خصوص روند اجرای این طرح پرداخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز