خبرگزاری کار ایران

شهردار کرمان:

مقایسه بودجه شهرداری‌های مختلف از شکاف طبقاتی عمیق خبر می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۹۲۷

متأسفانه باوجود زمینهای ملکی یا اوقافی در شهر برای اجرای طرحهای تفضیلی و جامع مصوب که ملک های مردم را در طرح قرار میدهد هیچگونه معوضی وجود ندارد

شهردار کرمان در نشست فوق العاده شورای اسلامی شهر با زاهدی نماینده مردم کرمان و راور گفت: متأسفانه در برخی قوانینی که در مجلس به تصویب می رسد، شهرداری ها تحت فشارند و متاسفانه از منابع آنها کاسته می شود.

به گزارش ایلنا از کرمان سیف الهی از شکاف طبقاتی عمیق بین شهرداری های کشور انتقاد کرد وافزود: به عنوان مثال در حالی که بودجه شهرداری کرمان ۲۰۵ میلیارد تومان است، بودجه شهرداری اصفهان ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می بشد.

شهردار کرمان به نبود زمین دولتی در کرمان اشاره واظهار داشت: متأسفانه باوجود زمینهای ملکی یا اوقافی در شهر برای اجرای طرحهای تفضیلی و جامع مصوب که ملک های مردم را در طرح قرار میدهد هیچگونه معوضی وجود ندارد و همین موضوع اجرا شدن طرحها را با معضل اساسی روبرو کرده است.

وی ا ین موضوع را یکی از گره های اصلی شهر ک دانست و گفت: پیشنهاد ما اینست که طرح جامع اصلاح شود و در بعضی جاها این طرح کم و در بعضی قسمتها افزوده شود تا در اثر این تغییرات زمینهایی دولتی بوجود آید و امکان اجرای طرح های عمرانی در شهر فراهم گردد.

شهردار کرمان افزود: متأسفانه در بسیاری از موارد هر قانونی که تصویب می شود، منابعی از آنها ها کاسته می شود که لازم است نمایندگان در این خصوص توجه بیشتری نمایند، زیرا در مواردی هم که قانون منبعی برای شهرداری ها در نظر می گیرد، متأسفانه تحقق آن بعد از گذشت چند سال عملی نمی شود.

سیف الهی، ۵۰ درصد منبع شهرداری از بافت فرسوده موجود در برنامه پنج ساله را از جمله این موارد دانست و گفت: متأسفانه بعد از گذشت چند سال هنوز هیچ مبلغی به شهرداری پرداخت نشده است.

شهردار کرمان اظهار داشت: ۷۲ شهرداری فعال در استان کرمان وجود دارد که بودجه آنها ۵۰۰ میلیارد تومان است و این در حالیست که شهرداری مشهد به تنهایی ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه دارد.

مهندس سیف الهی بدهکاری ادارات دولتی و آب و فاضلاب به شهرداری کرمان را به ترتیب ۳۰ میلیارد و ۱۰ میلیارد تومان بیان کرد.

وی همچنین از تأسیس شرکت سرمایه گذاری به همت استاندار کرمان خبر داد و گفت: این شرکت با مشارکت مردم و سرمایه گذار بخش خصوصی تأسیس می شود که در صورت فعالیت آن می توان به اجرای طرحهایی از جمله پروژه ۴۵ متری کوثر امیدوار بود.

شهردار کرمان، همچنین خواستار پیگیری نمایندگان کرمان جهت اتصال دهیاری های اطراف شهر کرمان به مجموعه شهر و جلوگیری از حاشیه نشینی شد.

وی در این خصوص گفت: در صورتی که در این مناطق در حوزه مدیریت شهری کرمان قرار گیرد بواسطه اعمال مدیریت واحد در آنها از توسعه حاشیه نشینی در کرمان جلوگیری خواهد شد.

وی در پایان از پیگیری خواهر خواندگی کرمان با یکی از شهرهای تاریخی رومانی خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز