خبرگزاری کار ایران

شهردار کرمان:

طرح جامع حمل و نقل وترافیک شهر کرمان تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۰۷۱

طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهری یکی از طرح‌های محوری است که هر مرکز استانی که جز کلان‌شهرهاست، باید این طرح را داشته باشد.

سیف‌الهی گفت: طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهری یکی از طرح‌های محوری است که هر مرکز استانی که جز کلان‌شهرهاست، باید این طرح را داشته باشد.

به گزارش ایلنا از کرمان شهردار کرمان افزود: از چهار سال پیش مطالعهٔ این طرح توسط مشاور «آمود راه» شروع شد و برای جمع‌آوری اطلاعات درست ترافیکی، در بازه‌های مختلف زمانی(در مواقع فعالیت و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و در فصول مختلف سال و حتی در ایام نوروز) شمارش تردد خودرو‌ها به وسیلهٔ دوربین انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: تقریبا روزانه در شهر کرمان بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار سفر در شرایط عادی و یک میلیون و پانصد هزار سفر در شرایط اوج مسافرت صورت می‌گیرد.
سیف‌الهی تصریح کرد: در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهری، زیرساخت‌ها به طور کامل تعریف می‌شود، به عنوان مثال چه میزان اتوبوس، تاکسی و آژانس نیاز داریم و مهم‌تر از آن حمل و نقل ریلی شهر تعریف می‌شود که برای کرمان به دلیل وجود بافت تاریخی، «تراموا» در نظر گرفته شده است.
شهردار کرمان ادامه داد: با مذاکراتی که با استاندار و معاونان ایشان در خصوص خط تراموا داشتیم، مقرر شد که یک خط از فرودگاه تا میدان شهدا و خط دیگر از پل ولایت در انتهای خیابان شهید رجایی تا پل فجر در ابتدای هفت باغ احداثشود.
وی گفت: عرض واگن‌های تراموا یک متر و ۷۵ سانتی‌م‌تر است و رفت و برگشت آن به عرض پنج متر نیاز دارد، از بافت تاریخی شهر کرمان به راحتی می‌تواند عبور کند، از نظر زیست محیطی هم به دلیل استفاده از انرژی برق، صرفه‌جویی قابل توجهی در سوخت به وجود می‌آید و می‌تواند تا ۳۰ درصد سفرهای شخصی تک سرنشین را کاهش دهد.
وی تصریح کرد: احداثتراموا در قالب طرح جامع حمل و نقل ترافیک شهر کرمان قطعی می‌شود و حمل و نقل ریلی در قالب همین طرح اجرا خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز