خبرگزاری کار ایران

شهردار کرمان خبر داد:

نماسازی معابر بافت تاریخی برابر ضوابط میراثفرهنگی

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۴۲۶

یکی از سیاست‌های اصلی شورای چهارم شهر و شهرداری پرداختن به بافت تاریخی و فرسوده شهری است.

شهردار کرمان با بیان اینکه بافت تاریخی و فرسوده شهر کرمان با همکاری مالکان این محدوده بهسازی می‌شود، گفت: نماسازی معابر محدوده بافت تاریخی کرمان باید برابر ضوابط میراثفرهنگی باشد.

به گزارش ایلنا از کرما ن وی بااشاره به ضرورت نوسازی بافت تاریخی و فرسوده شهر کرمان، افزود: در این راستا برای مالکان ملک‌های واقع در محدوده خیابان‌های شریعتی، فلسطین، طالقانی، میرزا رضای کرمانی و اطراف میدان شهداء، شرایط و تخفیفات خاصی در نظر گرفته می‌شود تا به نوسازی املاک خود بپردازند.

سیف الهی همچنین از ارائه تخفیف به مالکان محدوده‌های مذکور برای تخریب ملک فرسوده و نوسازی آن خبر داد و گفت: بر این اساس و با توافق شورای شهر کرمان، مالکان ملک‌های فرسوده واقع در بافت تاریخی شهر کرمان می‌توانند در یک بازه زمانی مشخص و محدود از تخفیفات شهرداری استفاده و اقدام به تخریب ملک فرسوده و نوسازی آن کنند.

ویبا تاکید بر اینکه انجام نماسازی در محدوده خیابان‌های شریعتی، فلسطین، طالقانی، میرزا رضای کرمانی و اطراف میدان شهداء باید برابر ضوابط میراثفرهنگی باشد، تصریح کرد: مالکان واحدهای تجاری معابر مذکور می‌توانند پروانه ساختمانی تجاری ملکشان را با ۳۰ درصد کاهش، ۳۰ درصد پرداخت نقدی و تقسیط ۴۰ درصد باقیمانده دریافت کنند.

وی با اشاره به پروانه ساختمانی املاک مسکونی جبهه اول خیابان‌های مذکور، افزود: مالکان علاوه بر استفاده از کاهش ۵۰ درصدی عوارض صدور پروانه، می‌توانند از ۱۰ درصد کاهش عوارض ویژه بازسازی املاک نیز استفاده کنند.

شهردار کرمان تصریح کرد: برای املاک جبهه دوم دو طرف این خیابان‌ها علاوه بر کاهش در نظرگرفته شده، ۱۰ درصد کاهش دیگر نیز ویژه بازسازی در نظر گرفته شده که این میزان برای املاک جبهه سوم به بعد ۲۰ درصد است.

سیف‌الهی با اشاره به اینکه زیباسازی فضاهای شهری و استحکام بخشی بناهای فرسوده از اولویت‌های اجرایی شهرداری و دغدغه مدیران شهری است، خاطرنشان کرد: حداکثر مهلت اقدام شهروندان و استفاده از این تخفیفات تا پایان سال ۹۳ است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز