خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه خبرداد:

اختصاص 40 میلیارد تومان جهت توسعه شهرک‌های صنعتی کرمانشاه

استاندار کرمانشاه گفت: از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری و همچنین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در مجموع مبلغ 40 میلیارد تومان جهت توسعه شهرک‌های صنعتی کرمانشاه اختصاص یافته است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه، رازانی صبح امروز در نشست مشترک با علی یزدانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و هیات همراه اظهار داشت: هم اکنون 3 شهرک صنعتی در حاشیه و اطراف شهر کرمانشاه وجود دارد که بخش اعظمی از اراضی آن‌ها واگذار شده است و در شرایط فعلی، امکان واگذاری اراضی به واحدهای جدید بسیار دشوار شده است.

استاندار کرمانشاه افزود: خوشبختانه یک مجموعه هزار هکتاری تحت عنوان شهرک صنعتی زاگرس در دست ایجاد است که اراضی آن تملک و محصور شده است.

این مدیر ارشد اظهار داشت: هرچند بخشی از زیرساخت‌های این شهرک آماده شده ولی هنوز بسترهای موجود برای استقرار واحدهای تولیدی در این مجموعه آماده نیست.

وی ادامه داد: در سفر رئیس جمهور محترم موضوع دریافت اعتبار برای عمران شهرک‌های صنعتی و به ویژه شهرک زاگرس مطرح شد و در دنباله مدیریت ارشد استان گفتگوها و مذاکراتی با شریعت‌مداری  معاون رئیس جمهور در همین زمینه انجام داد.

رازانی افزود: در سفری که هفته اخیر صورت گرفت با محمد باقر نوبخت مذاکرات موفقیت آمیزی داشتیم و موفق شدیم مبلغ 40 میلیارد تومان دیگر به مجموع اعتبارات سفر که 999 میلیارد تومان بود اضافه کنیم.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: از این مبلغ 15 میلیارد برای پایش تصویری جاده‌های بین شهری و داخل شهر کرمانشاه اختصاص یافته است.

 گفت: امیدواریم با نصب این دوربین‌ها بتوانیم بستر اعمال مقررات قانونی را فراهم کنیم و همچنین جلوی پاره‌ای از بزهکاری‌ها گرفته شود و همچنین مبلغ 5 میلیارد تومان نیز برای کمک به بهبود مسایل اجتماعی استان اختصاص یافته است.

این مدیر ارشد افزود: در این میان مبلغ 20 میلیارد تومان به طور مشخص برای کمک به شهرک‌های صنعتی استان و از جمله شهرک صنعتی زاگرس درنظر گرفته شده است.

وی همچنین عنوان کرد: در نشستی که امروز با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران داشتیم  یزدانی عنوان کردند از محل منابع سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی نیز مبلغ 20 میلیارد تومان کمک‌های اعتباری به استان اختصاص می‌یابد.

 رازانی افزود: با مجموع اعتبارات 40 میلیاردی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و سفر اعتبارات سفر رئیس جمهوری، تلاش می‌کنیم در سال جاری با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم شاهد توسعه شهرک‌های صنعتی در استان باشیم و به رونق اقتصادی و افزایش اشتغال در استان کمک کنیم.

کد خبر : ۴۲۲۷۶۷