خبرگزاری کار ایران

معظمی‌نیا در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

معرفی "اورامانات و قصرشیرین" باید به عنوان منطقه آزاد تجاری /کرمانشاه بیشترین درصد بیکاری را در کشور دارد

کرمانشاه بیشترین درصد بیکاری را در کشور دارد و در طول جنگ همواره مورد آماج حملات هوایی قرار گرفت و در سال‌های دفاع مقدس از کیان کشور دفاع جانانه کردند به همین دلیل از رئیس جمهور تقاضا می‌کنم دستور فرمایند شهرستان‌های اورامانات و قصرشیرین را به عنوان منطقه آزاد تجاری اعلام کند.

علیرضا معظمی‌نیا یکی از چهره‌های شاخص اقتصادی کشور که به عنوان یکی از نخبه‌های اقتصادی جهان اسلام انتخاب شده است در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا از سرمایه‌گذاری در تولید، اشتغال، صنعت گردشگری کشور و کرمانشاه خبر داد.

این نخبه اقتصادی کشور درباره چشم انداز اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۰ گفت: اگر به طور کلی اقتصاد ایران با اتکا به توان مهندسین و متخصیصین داخلی اعتماد شود شاهد شکوفایی اقتصاد کشور خواهیم بود.

وی تصریح کرد: به کمک دولت و با برنامه ریزی و حمایت در زمینه‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری و با استفاده از نیروهای جوان و اعتماد به بخش خصوصی و حمایت ویژه از کارآفرینان؛ چشم انداز خوبی در افق ۱۴۰۰خواهیم داشت و توان این را داریم که خود را به یکی از قطب‌های اقتصادی در دنیا معرفی کنیم.

معظمی نیا با اشاره به اقدامات خود در بحث اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: من از مسئولین درخواست‌هایی داشتم که به عنوان بخش خصوصی حمایت‌های لازم و تعهداتی که دولت به سرمایه گذاران داخلی داشته دارد را اجرایی کنند.

وی افزود: ما قادر هستیم که سرمایه خود برای تولید در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، گردشگری و با تولید محصولات باکیفیت و حمایت از کالای داخلی و جلوگیری از واردات کالا بی‌کیفیت سهم خودمان را برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی انجام دهیم.

این فعال اقتصادی در ادامه تصریح کرد: کشور ما با دارا بودن منابع وسیع و جاذبه‌های طبیعی می‌تواند در بحث توریسم حرفی برای گفتن داشته باشد. در این راستا بنده آمادگی خود را برای ساخت ۱۲ هتل در استان‌هایی که دولت مشخص کرده اعلام کرده‌ام.

علیرضا معظمی نیا اظهار داشت: من به عنوان یک سرباز اقتصادی در خدمت کشور هستم و در این خصوص در زمینه‌های ورزشی فعالیت ههای خوبی انجام داده‌ام به عنوان مثال جهت خصوصی سازی تیم‌های سرخابی درخواست خرید باشگاه پرسپولیس را به مسئولین ارائه کرده بودم.

معظمی نیا تصریح کرد: اگر مسئولین با ما همکاری داشته باشند و مانعی سد راه ما جهت سرمایه گذاری وجود نداشته باشد، ما کارآفرینان تاثیر بزرگ در به حرکت در آوردن چرخه اقتصادی کشور را خواهیم داشت.

وی گفت: از دولت تدبیر و امید به خصوص دستگاه دیپلماسی کشور که با مذاکرات شجاعانه که منجر به امضای برجام بین کشورهای ۱+۵ شد تشکر و قدردانی می‌کنم که زمینه ایجاد سرمایه گذاری و کاهش تحریم‌ها را می‌سر ساخت تا ما بتوانیم مراوادت اقتصادی خود را با کشورهای دنیا از سر بگیریم.

این فعال اقتصادی در پایان اظهار داشت: استان کرمانشاه بیشترین درصد بیکاری را در کشور دارد و در طول جنگ همواره مورد آماج حملات هوایی قرار گرفت و در سال‌های دفاع مقدس از کیان کشور دفاع جانانه کردند به همین دلیل از رئیس جمهور محترم تقاضا می‌کنم دستور فرمایند شهرستان‌های اورامانات و قصرشیرین را به عنوان منطقه آزاد تجاری اعلام کند.

کد خبر : ۳۹۰۹۷۱