خبرگزاری کار ایران

یک فعال محیط زیست در گفت‌وگو با ایلنا:

دولت‌های نهم و دهم در بحث ریزگردها منفعلانه عمل کرد

asdasd
کد خبر : ۳۸۳۰۵۷

یک فعال زیست محیطی در کرمانشاه گفت: از زمانی که موضوع گردوغبار به مسئله و مشکلی زیست محیطی تبدیل شد، متاسفانه دولت نهم و دهم حالت منفعلانه به خود گرفت و جز برگزاری چند جلسه و نشست عملا کاری انجام نداد.

افشین قهرمانی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه ماندگاری گردوغبار مشکلات بسیاری در آینده برای کشور به ویژه استان‌های غربی به دنبال خواهد داشت، اظهار کرد: متاسفانه خشکسالی‌های دهه اخیر باعث به وجود آمدن کانون‌های بزرگ گرد و غبار در کشورهایی‌همانند عراق، عربستان و سوریه شده است.

قهرمانی تاکید کرد: تاسف اینجاست که مسیر حرکتی این گردوغبار به سمت شرق است و مستقیم غرب، جنوب غربی و حتی شمال غربی کشور را برای مدت زمانی احاطه می‌کند و نتیجه آن اختلال در زندگی روزمره مردم و حتی دولت است.

وی گفت: از زمانی که موضوع گردوغبار به مسئله و مشکلی زیست محیطی تبدیل شد، متاسفانه دولت نهم و دهم حالت منفعلانه به خود گرفت و جز برگزاری چند جلسه و نشست عملا کاری انجام نداد.

این فعال محیط زیست تاکید کرد: از سوی دیگر بی‌ثابتی در کشورهای منشا گردوغبار دست مسئولان ایرانی و هم مسئولان آن کشورها را بسته است و عملا تاکنون راهکاری برای برون رفت از این معضل خطرناک پیدا نشده است.

قهرمانی با اشاره به اینکه بیشترین آسیب زیردگردها و گردوغبار متوجه بیماران قلبی و تنفسی است، گفت: اگر نگاهی دقیق به آمارها داشته باشیم به خوبی متوجه افزایش بیماران تنفسی، آسمی و قلبی و حتی سکته های قلبی در سنین پایین در استان‌های در معرض این ریزگردها می شویم.

وی درپایان اظهارکرد: اگر دولت می‌خواهد که در سال‌های آینده در بحث درمان متحمل هزینه‌های سنگین و گزاف نشود از هم اکنون باید به دنبال راهکاری عملی و فوری باشد تا در آینده شاهد افزایش مرگ و میر به علت این پدیده شوم طبیعی نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز