خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه:

کشاورزان برای مبارزه با آفات، سم مناسب با شرایط منطقه را انتخاب کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۳۵۱

کشاورزان باید دقت زیادی در زمینه انتخاب نوع سم برای مبارزه با علفهای هرز و آفات داشته و با نظر کارشناسان مستقر در مراکز خدمات و شرکتهای مشاوره ای سمی را انتخاب کنند که باتوجه به شرایط اقلیمی و نوع آفات تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

ایلنا: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: کشاورزان باید دقت زیادی در زمینه انتخاب نوع سم برای مبارزه با علفهای هرز و آفات داشته و با نظر کار‌شناسان مستقر در مراکز خدمات و شرکتهای مشاوره‌ای سمی را انتخاب کنند که باتوجه به شرایط اقلیمی و نوع آفات تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاریی ایلنا از استان کرمانشاه، علی اشرف منصوری اظهار داشت: لازم است که مدیریت‌ها جهادکشاورزی از تمام امکانات و توان کار‌شناسی از جمله بخش دولتی و کار‌شناسان ناظر در بخش غیر دولتی برای نظارت بر کار کشاورزان در ایامی که آن‌ها اقدام به خرید سموم و دفع آفات می‌کنند استفاده نمایند.

وی با تاکید بر اهمیت کالیبره کردن دستگاههای سمپاش، میزان و نوع سم استفاده شده، خاطرنشان کرد: مبارزه به موقع و مناسب با علفهای هرز تاثیر زیادی بر میزان تولید دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه در خصوص فصل کشت امسال افزود: با توجه به نوع پراکنش وضعیت بارش‌ها در سالجاری مطلوب بوده و انتظار داریم انشاالله در ماه اسفند و فروردین هم به همین ترتیب ادامه داشته باشد.

منصوری که در سیزدهمین جلسه شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه سخن می‌گفت همچنین از مدیران درخواست کرد با توجه به فرصت کم باقیمانده احداثباغات را با جدیدیت بیشتری پیگیری کرده و کشت گیاهان دارویی را به عنوان یک اولویت مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: لازم است که کودهای فسفاته و ازته مورد نیاز شهرستان‌ها از هم اکنون اعلام و شروع به خریداری شود همچنین بذر ذرت مورد نیاز هم به استان حمل و بذر ذرت داخل استان هم از نظر بوجاری و ضدعفونی کنترل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: با توجه به مصرف بالای آب در کشت ذرت، لازم است سطح کشت ذرت کنترل شده و با محصولات دیگر همچون کلزا جایگزین شود.

گفتنی است در این جلسه که رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه، تمامی مدیران ستادی و شهرستانی، مدیران ادرات وابسته و نمایندگان تشکلهای کشاورزی کرمانشاه حضور داشتند، حاضرین به بحثو تبادل نظر در خصوص مسائل مختلف بخش کشاورزی استان پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز