خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب خبر داد:

کاشت ۲ میلیون نهال پسته و انگور در حاشیه سدهای گیلانغرب

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۲۲

مراحل کاشت دو میلیون اصله نهال پسته و انگور یاقوتی در سطح ۲۰۰ هکتار از اراضی محدوده سدهای مخزنی و زاگرس شهرستان گیلانغرب شروع شده است.

ایلنا: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گیلانغرب اظهار داشت: این دو میلیون اصله نهال خریداری شده و کاشت آن‌ها از ابتدای بهمن ماه در مناطقی از اراضی حوزه این دو سد شروع شده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا در گیلانغرب، نصرت اله فلاحی با بیان اینکه نیمی از هزینه خرید این نهال‌ها توسط جهادکشاورزی و در قالب یارانه به باغداران پرداخت شده، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادی که در منطقه برای توسعه باغات وجود دارد اقدام به تهیه و توزیع نهال به منظور تشویق کشاورزان و گسترش صنعت باغداری در این شهرستان نمودیم.

وی اظهارکرد: با بهره برداری از دو طرح کاشت نهال پسته و انگور یاقوتی علاوه بر افزایش سطح باغات شهرستان به بیش از یک هزار هکتار، سالیانه ۵۰۰ تن انگور یاقوتی و ۷۰ تن پسته نیز به مجموع تولیدات این شهرستان اضافه خواهد شد.

فلاحی با بیان اینکه اقدامات خوبی برای ایجاد باغات جدید در اراضی حاشیه این دو سد انجام گرفته است، یادآور شد: در باغ‌های احداثی از روش‌های نوین آبیاری استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: هم اینک سطح باغات مثمر شهرستان گیلانغرب ۸۶۱ هکتار است که ۲۲۰ هکتار آن باغ انگور و باقی باغات نیز شامل باغ گردو، انگور، زیتون، انار، انجیر، هلو، بادام و دیگر محصولات است.

وی خاطر نشان کرد: سالیانه بیش از دو هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات باغی از این باغات این شهرستان به ارزش ۵۰ میلیارد ریال تولید و روانه بازار مصرف داخلی در مناطق مختلف کشور از جمله استان کرمانشاه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز