خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف کرمانشاه:

امسال ۳۴ میلیارد تومان از محل درآمد موقوفات هزینه کردیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۱۷۶

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به هزینه کرد ۳۴ میلیارد تومانی از محل درآمدهای موقوفات کرمانشاه در شش ماهه نخست امسال، گفت: برای ریال به ریال این هزینه کرد سند و مدرک داریم

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، حجت الاسلام محمد صالحی، در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته وقف، با اشاره به خدمت‌رسانی به زوار اربعین از محل درآمدهای موقوفات، گفت: امسال شاهد خدمت‌رسانی مطلوب موکب های وقفی استان در اربعین بودیم.

وی با بیان اینکه در محرم امسال هم از محل نیات واقفین یک میلیارد تومان به هیات‌های مذهبی استان کمک کردیم، افزود: این اعتبار بین هیئت‌های مذهبی استان توزیع شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه با اشاره به تهیه و توزیع ۳۰۰۰ بسته لوازم التحریر برای دانش آموزان بی‌بضاعت استان در مهر ماه امسال، گفت: این بسته‌های تحصیلی که حاوی اقلامی مثل کیف، دفتر و دیگر لوازم تحریر دانش آموزان بوده، بیش از چهار میلیارد تومان ارزش داشته است.

وی ارائه خدمات دندانپزشکی به افراد زیر ۳۰ سال در محلات محروم شهر کرمانشاه را از دیگر اقدامات شاخص اوقاف در سال گذشته عنوان کرد و افزود: تاکنون ۲۶۰۰ نفر خدمات دندانپزشکی دریافت کرده‌اند  و برنامه را ادامه خواهیم داد.

وی در ادامه با بیان اینکه استان کرمانشاه دو هزار موقوفه با حدود ۵۴ هزار رقبه دارد، گفت: اگرچه موقوفات خوبی در استان داریم، اما از نظر برخورداری از موقوفات جزو استان‌های متوسط هستیم.

صالحی ادامه داد: عزاداری و روضه خوانی برای امام حسین(ع)، تبلیغ و ترویج قرآن، کمک به دانش آموزان بی بضاعت، کمک به بیماران نیازمند و حوزه‌های علمیه بیشترین نیات واقفین در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

 وی بیان اینکه در اوقاف خط قرمزی به نام وقف نامه وجود دارد که تحت هیچ عنوان قابل تغییر نیست، گفت: موقوفات در همان موضوعی که واقف نیت کرده هزینه خواهند شد، لذا باید نیات واقفین را به سمت نیازهای روز جامعه سوق دهیم.

وی  در ادامه شعار هفته وقف امسال را”همه واقف باشیم” عنوان کرد و افزود: نواختن نمادین زنگ وقف در یکی از مدارس استان، دیدار دست اندرکاران وقف با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، عیادت از واقفین، برپایی جشن در بقاع متبرکه، برگزاری همایش یاوران وقف و ... از جمله برنامه‌های هفته وقف در کرمانشاه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز