خبرگزاری کار ایران

سرپرست شرکت گاز استان تاکید کرد؛

ضریب نفوذ گاز جمعیت شهری ۹۹ و جمعیت روستایی استان ۹۰ درصد است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۶۰۱

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه از ضریب نفوذ ۹۹/۹۱ درصدی گاز در جمعیت شهری و ۹۰ درصدی در جمعیت روستایی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه،  ناصر حسینی سرپرست شرکت گاز استان در نشست های خبری که بمناسبت تجلیل از خبرنگاران در هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد، گفت  در حال حاضر از  مجموع ۳۵ شهر استان ۳۳ شهر گاز دارند که دو شهر باقیمانده می‌ماند که تلاش ما این است که تا پیش از فصل سرما این شهر نیز گاز دار شود و سومار نیز چون خالی از سکنه است عملا مشمول گازرسانی نیست. 

وی افزود: تا پایان سال گذشته با تلاش همکاران مان در شرکت ملی گاز ایران توانسته بودیم ۳۲ شهر را گازدار کنیم که شهر ریجاب نیز به این فهرست اضافه شد و مجموع شهرهای گازدار استان به ۳۳ شهر افزایش یافت.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در گازرسانی به شهرها و روستاهای استان گفت: خوشبختانه تا کنون ۹۹/۹۱ درصد جمعیت شهری و ۹۰ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند و این ضریب در ماه‌های آینده افزایش خواهد یافت  و با گازرسانی به شهر ازگله، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان به گاز طبیعی وصل خواهند شد. 

وی افزود: در حال حاضر ۸ شهر استان کرمانشاه شهر سبز هستند یعنی تمامی جمعیت شهری و روستایی آن از نعمت گاز برخوردارند.

حسینی خاطر نشان کرد هم اکنون هشت شهرستان کنگاور، صحنه، هرسین، سنقر، اسلام آبادغرب، گیلانغرب، قصرشیرین و و روانسر سبز هستند و دالاهو و جوانرود نیز به زودی سبز خواهند شد. 

شهرستان‌های کرمانشاه، سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی و پاوه نیز باقی مانده‌اند که با طرح‌های در دست اجرا به زودی این شهرستان‌ها نیز سبز می‌شود.

حسینی همچنین از وجود ۲ هزار و ۵۶۲  روستا در سطح استان  یاد کرد که ۱۸۴ روستای آن خالی از سکنه بوده و در عمل ۲ هزار و ۲۱ روستا گازرسانی شده‌اند. 

وی  یادآور شد: امسال نیز گازرسانی به ۲۴۴ روستای استان را در برنامه داریم که با اجرای این طرح تمام روستاهایی که طبق مصوبه شورای اقتصاد مشمول گازرسانی هستند، تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۳۸ روستا در استان گاز دار شد، افزود: در تلاشیم در نیمه اول امسال گازرسانی به ۱۴۷ روستای در دست انجام به بهره‌برداری برسد.

به گفته این مسئول، در حال حاضر ضریب نفوذ گاز در جمعیت روستایی استان ۹۰ درصد است که با گازرسانی به روستاهای در دست اقدام به ۹۷ درصد خواهد رسید.

حسینی مجموع ضریب نفوذ گاز در جمعیت شهری و روستایی استان را نیز در مجموع ۹۷ درصد اعلام کرد که با اتمام طرح‌های در دست اجرا به ۹۸ درصد خواهد رسید.

۲۲۵ واحد صنعتی بزودی گازرسانی می‌شود 

وی همچنین از در دست اقدام بودن گازرسانی به ۲۲۵ واحد صنعتی استان نیز خبر داد و گفت: در مجموع بالغ بر۱۲۰۰ میلیارد تومان پروژه گازرسانی به شهر، روستاها و واحدهای صنعتی در دست اجرا داریم که میانگین پیشرفت فیزیکی آنها بالغ بر ۵۰ درصد است.

سرپرست شرکت گاز استان در ادامه به احتمال افزایش قبوض برق مشترکان در زمستان امسال هشدار داد و گفت  :  اگر مشترکین تدابیر لازم برای مدیریت مصرف نداشته باشند، در دوره‌های پیش رو خصوصا در فصل سرما با افزایش رقم قبوض گاز مواجه می‌شوند.

حسینی با بیان اینکه بر اساس افزایش تعرفه‌های سال گذشته مشترکین سه پلکان اول که تا ۴۵۰ مترمکعب مصرف دارند مشمول افزایش تعرفه نیستند، افزود: این افزایش برای پلکان چهارم به بعد است. بگونه‌ای که از پلکان چهارم تا هفتم ۳۰ درصد و پلکان هشتم تا  یازدهم حدود ۵۰ درصد افزایش داریم و قیمت دو پلکان یازدهم و دوازدهم نیز ثابت پنج و شش هزار تومان برای هر مترمکعب است.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۸۰ درصد مشترکین گاز بخش خانگی کرمانشاه مصرف متعارف دارند، گفت: در مجموع ۲۵ درصد مشترکین در سه پلکان اول بوده و خوش مصرف هستند. ۱۹ درصد مشترکین پر مصرف بوده و یک درصد نیز بد مصرف هستند.

مشترکان برای جلوگیری از قطعی گاز الگوی مصرف را رعایت کنند 

حسینی همراهی مشترکین را با رعایت الگوی مصرف برای گذر از زمستان ضروری دانست و تاکید کرد: در سراسر کشور نیز برنامه‌هایی برای مدیریت مصرف گاز از جمله اصلاح تجهیزات، تامین بخاری با بازدهی بالا، بهینه سازی موتورخانه‌ها و واحدهای صنعتی و ... وجود دارد.

وی بخش زیادی از هدررفت گاز در استان را مربوط به خانه‌های روستایی دانست که به دلیل وسعت زیاد، استفاده از مصالح ساختمانی با عدم استاندارد کافی و ... مصرف گاز در آنها بهینه نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز