خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی کرمانشاه:

اجرای کمربندهای حفاظتی از دست‌اندازی به اراضی ملی جلوگیری می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۹۷۸

تعیین تکلیف اراضی حریم شهرها و اجرای کمربندهای حفاظتی می‌تواند از دست اندازی‌ها به اراضی ملی جلوگیری کند.

ایلنا: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: دام مازاد در عرصه‌ها که حدود ۱.۶ برابر ظرفیت موجود منابع طبیعی استان است را می‌توان با اجرای ممیزی مراتع و کنترل پروانه چرا و اعمال روش‌های مدیریتی چرا کنترل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، حسین سلیمانی با بیان اینکه با تقویت یگان حفاظت و گشت‌های مراقبتی با تبدیل منابع طبیعی به اراضی زراعی و تصرف عدوانی برخورد می‌شود، اظهار داشت: همچنین تعیین تکلیف اراضی حریم شهر‌ها و اجرای کمربندهای حفاظتی می‌تواند از دست اندازی‌ها به اراضی ملی جلوگیری کند.

وی عنوان کرد: آفات و بیماری‌های گیاهی و جنگلی مانند لورانتوس و سوسک چوب خوار و قارچ که جنگل‌های زاگرس را دچار خشکیدگی کرده در بحثحفاظت از عرصه‌ها دارای اهمیت فراوانی است که با اجرای طرح‌های کنترل خشکیدگی بلوط و کمیته‌های پیگیر استانی می‌توان به نتیجه مطلوب دست پیدا کرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد، با نظارت و هماهنگی بتوان از خسارت پیش آمده به سبب اجرا پروژه‌های عمرانی جلوگیری کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز