خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز مدیریت حوادثو فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه:

کرمانشاه نیازمند ۱۴ پایگاه اورژانس دیگر است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۹۶۲

برای امداد رسانی به موقع و مناسبت تعداد پایگاه‌های اورژانس در کرمانشاه جوابگوی جمعیت حال حاضر آن نیست، لذا برای رفع این مشکل به ۱۴ پایگاه اورژانس دیگر در این شهر نیازمندیم.

ایلنا: رییس مرکز مدیریت حوادثو فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه گفت: روزانه به‌طور میانگین ۱۰۰ ماموریت توسط اورژانس کرمانشاه انجام می‌شود که این آمار از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۴ هزار ماموریت ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، پرنا با اشاره به اینکه ۹ پایگاه اورژانس در شهر کرمانشاه فعالیت دارند، اظهار داشت: برای امداد رسانی به موقع و مناسبت تعداد پایگاه‌های اورژانس در کرمانشاه جوابگوی جمعیت حال حاضر آن نیست، لذا برای رفع این مشکل به ۱۴ پایگاه اورژانس دیگر در این شهر نیازمندیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۴۳ پایگاه اورژانس جاده‌ای و شهری در سطح استان کرمانشاه دایر است که از این تعداد ۲۰ پایگاه جاده‌ای است که با توجه به استاندارد وجود یک پایگاه در هر ۳۵ کیلومتر این تعداد تا حدودی کافی است.

رییس مرکز مدیریت حوادثو فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ۳۰۰ پرسنل اورژانس در این پایگاه‌ها حضور دارند، گفت: ۷۰ دستگاه آمبولانس در پایگاه‌های اورژانس استان کرمانشاه وجود دارد که از این تعداد ۳۰ دستگاه آن‌ها مجهز به تجهیزات ICU هستند.

پرنا بیان داشت: میانگین حضور نیروهای اورژانس برسر صحنه حوادثدر شهر‌ها هفت دقیقه و در جاده‌ها ۱۲ دقیقه است که در این زمینه وضعیت خوبی داریم ولی باز هم پایین‌تر از استاندارد‌ها هستیم.

رییس مرکز مدیریت حوادثو فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه در پایان با ابراز گله‌مندی از برخی مزاحمت‌ها با مرکز اورژانس تاکید کرد: روزانه ۱۵۰۰ تماس با اورژانس کرمانشاه برقرار می‌شود که تنها ۱۰۰ مورد آن به عملیات منجر می‌شود و مابقی مزاحمت تلفنی هستند که این امر می‌تواند باعثاتلاف زمان و نیز به خطر افتادن جان نیازمندان واقعی به فوریت‌های پزشکی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز