خبرگزاری کار ایران

برداشت ماهیان گرمابی در استان کرمانشاه آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۵۸

برداشت ماهیان گرمابی در از استخرها و حوضچه‌های استان کرمانشاه آغاز شد.

ایلنا: مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: با بیان اینکه سال گذشته دو هزار و ۲۹۵ تن انواع ماهیان گرمابی از مجتمع پرورش ماهی شهدای قصرشیرین برداشت شد، پیش بینی کرد: این رقم در سال جاری به دو هزار و ۶۰۰ تن برسد.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، کیومرثشهبازی افزود: پرورش ماهیان گرمابی در مجتمع شهدای قصرشیرین به دو صورت مونوکالچر(تک گونه‌ای) و پلی کالچر(به همراه سایر گونه‌ها) صورت می‌گیرد.

به گفته شهبازی سال گذشته هزار و ۲۵ تن انواع ماهیان گرمابی نیز از دیگر منابع آبی و سدهای استان تولید شد که پیش بینی می‌شود این رقم در سال جاری به هزار و ۳۰۰ تن برسد.

شهبازی افزود: ماهیان گرمابی در برخی سدهای استان از جمله سدهای شیان، آزادی، کل کش و زاگرس پرورش می‌یابند، ضمن اینکه در سطح رودخانه‌ها و منابع آبی استان نیز پرورش این نوع از آبزیان انجام می‌شود.

وی کپور، آمور، فیتوفاگ و بیگ هد(سرگنده) را از جمله انواع ماهیان گرمابی برشمرد که در استان کرمانشاه تولید می‌شوند.

مدیرکل شیلات کرمانشاه میانگین تولید ماهیان گرمابی در استان را سه تن در هکتار عنوان کرد.

شهبازی تصریح کرد: استان کرمانشاه در زمینه تولید ماهیان گرمابی رتبه اول کشوری را در بین استان‌های غیر ساحلی و رتبه ششم را در بین تمامی استانهای کشور در اختیار دارد.

وی افزود: هم اکنون ماهیان گرمابی استان از نظر وزن در وضعیت خوبی بسر می‌برند و وزن آن‌ها به حدود دو و نیم تا سه کیلوگرم رسیده است و با توجه به اینکه در حال حاضر قیمت ماهی در مرز‌های استان مناسب است، توصیه شده تا برداشت ماهی آغاز شود.

گفتنی است برداشت ماهیان گرمابی در استان کرمانشاه تا اواخر آبان ماه ادامه می‌یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز