خبرگزاری کار ایران

حسین فیروزی:

حمایت بانک کشاورزى و بانک سپه سه واحد اقتصادى را به چرخه تولید باز گرداند

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۸۸۰

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان گفت: با حمایت بانک کشاورزی و بانک سپه سه واحد اقتصادی استان کردستان به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین فیروزی روز چهارشنبه در کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید به بررسی مشکلات مالی سه واحد تولیدی استان در مشارکت با بنیاد برکت کشور پرداخت و افزود: با مشارکت بنیاد برکت مقرر شد واحد گاوداری شیری کشت و صنعت برکت کردستان با ۳۵۰ راس دام به یک هزار راس دام ارتقا یابد.

وی مطالبه و خواسته هفت و نیم میلیارد تومان تسهیلات این واحد گاوداری از بانک سپه را مطرح کرد و اظهار داشت: بنا شد با تایید توجیه اقتصادی و ارزیابی طرح مذکور بانک سپه نسبت به پرداخت این تسهیلات اقدام کند.

فیروزی به مشکلات واحد تولید بستنی عسل کردستان هم اشاره کرد و گفت: از آن جا که  بدهی سر رسید شده بستنی عسل به بانک کشاورزی ۱۵ میلیارد تومان است بر اساس ضوابط بانک بایستی برای اخذ تسهیلات جدید سرمایه گذاری نیز حداقل ۲۰ درصد از بدهی شرکت را بپردازد.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد برای حمایت از تولید و فعال کردن مجدد بستنی عسل که متناسب با مزیت های استان و یکی از حلقه های تکمیل کننده ارزش افزوده در مجموعه شرکت برکت کردستان است تسهیلاتی لحاظ شود.

فیروزی به تسهیلات در نظر گرفته شده این واحد تولیدی نیز گریزی زد و عنوان کرد: همچنین مصوب شد باز پرداخت بدهی سر رسید شده به جای ۲۰ درصد به ۵ درصد تقلیل یابد و وثایق  محل اجرای طرح توسط بانک برای اخذ تسهیلات جدید مجددا ارزیابی شود.

فیروزی همچنین در بررسی مشکلات شرکت خرم دشت کردستان واقع در شرکت صنعتی دهگلان که فعالیت خود را از سال ۸۷ آغاز کرده است، افزود: ۴۹ درصد از سهام این شرکت در مالکیت بنیاد برکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

وی اضافه کرد: از آن جا که الگوی مشارکت بنیاد برکت در بازه زمانی ۳ تا ۵ سال با سرمایه گذار بخش خصوصی فعالیت و مشارکت می کند طبیعتا بعد از اتمام مدت در نظر گرفته شده سهم واحد تولیدی به شرکا یا افراد دیگر واگذار می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان گفت: با توجه به اینکه این واحد می تواند در جهت ارزش افزوده کمک در خوری به تولید بخش کشاورزی کند به هشت میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و تامین این مبلغ از سوی بانک میسر نیست چرا که بانک از بدهی های سنگین خود رنج می برد.

فیروزی با بیان اینکه بر آنیم بنیاد برکت کشور را برای مشارکت سه سال دیگر در استان فراخوانیم، گفت: در صورت مشارکت بنیاد برکت با واحد مذکور زمینه برای اشتغال زایی ۱۰۰ تن از افراد جویای کار مهیا می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز