خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان مطرح کرد:

مردم کرد مدافع کشور و این نظام هستند

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۸۵۹

استاندار کردستان گفت: مردم کرد مردمانی هستند که با مرزبانی مداوم خود به طور پیوسته مدافع کشور و این نظام بودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهمن مرادنیا روز دوشنبه در یادواره هزار و ۸۷۰ شهید ترور استان کردستان با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی در سنندج، افزود: کردستان با تقدیم پنج هزار و ۴۰۰ شهید همواره از مرز و بوم و انقلاب اسلامی دفاع کردند.

وی اظهار داشت: مردم کرد مردمانی هستند که با مرزبانی مداوم خود به طور پیوسته مدافع کشور و این نظام بودند.

مرادنیا با بیان اینکه نخستین شهید دانشگاهی کشور از این استان بر خواسته است، گفت: اولین شهید ترور بعد از انقلاب و تقدیم شش شهید از یک خانواده و همچنین وجود ۴۵۰ شهید دانش آموز گواه بر وفاداری و مدافع بودن تمام و کامل این مردم دارد.

استاندار کردستان ادامه داد: بیش از  هزار شهید پیش مرگه  مسلمان کرد و هزار و ۸۷۰ شهید ترور و همچنین ۹ هزار و ۵۰۰ جانباز و ایثارگر و نیز ۸۴۰ آزاده در این دیار اتفاق افتاده است.

مرادنیا همچنین به ترور علمای اهل سنت استان هم اشاره کرد و افزود: شهید، ماموستا شیخ الاسلام و ملا برهان عالی به رغم تمامی فشار ها از خود مایه گذاشتند و با مقاومت خود جهت صیانت از این نظام جان خود را فدای این نظام کردند.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه و رسالت امروز عموم مردم ادای دین به شهدای‌کشور و پاسداری و خدمت به خانواده های شهید و ایثارگر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز