خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری کردستان مطرح کرد:

بسیج تمامی امکانات استان برای بازسازی روستای زلزله‌زده پایگلان سروآباد

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۱۰۵

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان تأکید کرد: از تمام امکانات و تسهیلاتی که در اختیار استان است، برای بازسازی روستای زلزله‌زده پایگلان شهرستان سروآباد استفاده خواهد شد.

به گزارش ایلنا، امیر قادری در جریان بازدید از روستای زلزله زده پایگلان و در مسجد این روستا، اظهار کرد: در نقاط روستایی مشکلات ناشی از زلزله بیشتر است، چرا که ساختمان‌ها در این نواحی از مقاومت کافی برخوردار نیستند، لذا جایی که به عنوان سرپناه احداث می شود، باید دارای شرایط و ضوابط و اصول فنی بوده و مقاوم در برابر زلزله باشد.

قادری با اشاره به خسارت‌هایی که در روستای پایگلان بر اثر زلزله به وجود آمد، گفت: ساختمان هایی که نزدیک رودخانه این روستا احداث شده بودند، بیشترین تخریب را داشته اند و این نشان می‌دهد مردم باید در ساخت وسازها به مکان احداث واحدهای مسکونی و تجاری توجه کنند و لازم است به لحاظ زیرساختی استانداردهای لازم را داشته باشند تا در هنگام زلزله با کمترین آسیب مواجه شوند.

وی با قدردانی از مشارکت اهالی پایگلان در آواربرداری ها تصریح کرد: همه امکانات در اختیار استان برای بازسازی روستای پایگلان و سایر روستاهایی که بر اثر زلزله دچار خسارت شده اند، استفاده می‌شود و  در این راه همت اهالی هم بکارگیری خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه بازسازی روستای پایگلان وظیفه دولت است، افزود: علاوه بر این، پایگلان 70 شهید و 441 جانباز و ایثاگر را تقدیم انقلاب کرده و دین خود را به نظام ادا کرده است؛ به همین دلیل باید توجه ویژه ای نسبت به بازسازی این روستا داشته باشیم.

قادری افزود: در جریان زلزله، 29 واحد روستای پایگلان تخریب شده و نیاز به بازسازی کامل دارد، ضمن آنکه 109 واحد نیز دچار خسارت شده و نیازمند تعمیر و مرمت هستند.

وی از اختصاص 20 میلیون تومان تسهیلات و 5 میلیون تومان وام بلاعوض به این منظور از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خبر داد و افزود: در حال پیگیری هستیم تا از شرایط و امکاناتی که برای زلزله زدگان کرمانشاه در نظر گرفته شده است، برای روستای پایگلان و سایر روستاهای زلزله زده استان کردستان هم بهره مند شویم.

قادری یادآور شد: همچنین کسانی که دارای زمین در روستا بوده و قصد ساخت و ساز در داخل روستا بجز حاشیه رودخانه را داشته باشند، می توانند از تسهیلات اعطایی بنیاد مسکن استفاده کنند.

معاون عمرانی استاندار کردستان در ادامه سفر به شهرستان سروآباد، از روستای برقرو و ظرفیت های گردشگری این روستا هم بازدید کرد. ضمن آنکه پیگیری های لازم را هم برای گازرسانی به این روستا انجام داد و مقرر شد برقرو تا پایان نیمه نخست سال آینده از نعمت گاز بهره مند شود.

قادری در پایان این سفر و در بازگشت، از پایگاه امداد و نجات "شویشه" جمعیت هلال احمر استان بازدید و با امدادگران حاضر در این پایگاه دیدار کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز