خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان مطرح کرد:

رفع مشکلات شهری تعامل همه دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۰۶۶

استاندار کردستان گفت: مرتفع کردن مشکلات شهری در سایه همفکری و تعامل همه دستگاه‌های اجرایی امکان‌پذیر است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، بهمن مرادنیا شامگاه دوشنبه در آیین تکریم و معارفه شهردار سنندج که در مجتمع فرهنگی و هنری فجر این شهرستان برگزار شد، افزود: رسالت و وظیفه مهم شهرداری زیباسازی هر چه بیشتر شهر سنندج به عنوان مرکز استان و سامان بخشیدن به اوضاع آشفته این مرکز از طریق اتحاد و همفکری و نیز مشارکت دیگر دستگاه های اجرایی است.

وی اظهار داشت: شهر سنندج با معضلات و پدیده های مختلفی چون حاشیه نشینی و عدم فضای سبز مناسب و نیز مشاغل کاذب دستفروشی دست و پنجه نرم می کند در حالی که وجود چنین مسائلی زیبنده این شهر و مردمانش نیست.

مرادنیا، همدلی و هماهنگی سایر دستگاه ها را در حل مشکلات شهرداری مهم ارزیابی کرد و گفت: عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری به عنوان قشر زحمت کش و کوشا یکی از مشکلات این نهاد است چرا که جامعه هدف خود دچار تنگنا و مضیقه های مالی فراوانی است و در صورت تامین حقوق باری از مشکلات کاهش می یابد.

استاندار کردستان تاکید کرد: شهرداری بایستی اتاق شیشه‌ای، برای آگاهی و اطلاع مردم از اقدامات و برنامه‌های اتخاذ شده برای اعتمادسازی باشد با این شرایط زمینه برای پرداخت عوارض تسهیل و روان خواهد شد.

به گفته مرادنیا نبود اتاق شیشه ای بستر را برای ظهور و بروز بی اعتمادی مردم نسبت به شهرداری مهیا می‌کند و نیز روند پرداخت عوارض با کندی و به زور انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه باید برنامه محوری از رویکرد های مهم شهرداری باشد، عنوان کرد: تغییر و تحولات شهرداری از پیش حساب شده نبوده و بسیاری از اتفاقات در نتیجه نبود برنامه های یک ساله و پنج ساله رخ داده لذا پیش رفتن در مسیر و نیز رفع و حل مسائل و مشکلات با داشتن برنامه امکان پذیر خواهد بود.

مرادنیا خاطرنشان کرد: حاکم کردن تفکر عقلانی با مدیریت اجتماعی و اصلاح ساختار سازمان شهرداری برمبنای درآمد پایدار و نیز ایجاد شفافیت در سایه همکاری و همیاری دستگاه‌های اجرایی با اولویت مسائل ضروری شهر بایستی مورد توجه این نهاد واقع شود.

وی همچنین دستگاه های اجرایی را ملزم به پرداخت بدهی خود به شهرداری در جهت رفع مشکلات مالی این مرکز کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر