خبرگزاری کار ایران

مشاور معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت:

تخلفات درحوزه فاکتورسازی نوعی پولشویی است

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۱۳۲

مشاور معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برخی تخلفات که در حوزه پولشویی صورت می گیرد فاکتور سازی بوده که اغلب در میان صنوف و واحدهای تجاری و درآمدزا شاهد آن هستیم.

به گزارش ایلنا، جمشید گلپور روز شنبه در کارگاه آموزشی مبارزه با تروریسم و تامین مالی تروریسم در سنندج، گفت: پول‌های کثیف ناشی از اعمال خلاف و تبدیل به پول تمیز و وارد شدن آن به چرخه اقتصادی کشور را پولشویی می‌گویند.

وی ادامه داد: پولشویی به درآمدهای خلافی اطلاق می‌شود که مسیر قانونی را در اقتصاد پیدا کرده و باید با این پدیده با جدیت مبارزه شود.

وی اضافه کرد: پولشویی فضای کسب وکار را در کشور ناامن می‌کند و اصناف در راستای مبارزه با آن باید با حساسیت تمام مشاهدات غیرمعقول را در معاملات بزرگ گزارش کنند.

مشاور معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت ادامه داد که به منظور جلوگیری از پولشویی در مرحله نخست باید اصناف مبارزه جدی خود را با این پدیده آغاز کنند.

به گفته وی؛ در مبارزه با پولشویی باید مسیرها را برای سوءاستفاده پولشویان بسته و عرصه را تنگ کنیم.

وی بیان کرد: تاکنون مبارزه با پولشویی در کشور مغفول مانده است و باید از یک جایی این موضوع آغاز و اگر شفافیت ایجاد شود، بخش خصوصی وارد عرصه مبازره با پولشویی می‌شود.

مشاور معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد: پولشویی از جرائم مهم است که با جدیت بیشتری با آن برخورد شده و این موضوع موجب جلوگیری از پولدار شدن یک شبه و فرار مالیاتی می‌شود.

گلپور به برخی از جرائمی که در کشور منتهی به پولشویی می‌شود، افزود: قاچاق مواد مخدر، قاچاق سوخت، قاچاق کالا و ارز، رشوه، اختلاص و مشروبات الکلی منجر به پولشویی می شود.

وی در ادامه به اهداف این کارگاه آموزشی اشاره کرد و گفت: صنوف مشمول این طرح شامل مشاورین املاک ، نمایشگاه های اتومبیل ، طلا و جواهر ، سنگ های قیمتی و فرش دستباف بوده و قصد داریم با اطلاع رسانی به صنوف ، مسیر متخلفان پولشویی را تنگ نماییم که آنها حداقل در حوزه اصناف به هدف خود نرسند.

به گفته گلپور؛ با توجه به گزارش نظارت‌های بخش های مالی شامل بانک‌ها و موسسات مالی کشور، متخلفین پولشویی با شگردهای جدید بسمت بخش های غیرمالی که اصناف هستند روی آورده اند و ما اگر بتوانیم این بخش را برای آنان نا امن کنیم دیگر جایی برای تخلفات پولشویی در سطح کشور باقی نخواهد ماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر