خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی استانداری کردستان عنوان کرد:

بانک‌ها در اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی انعطاف پذیر باشند

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۳۱۵

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان گفت: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و اشتغال‌زا منعطف عمل کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین فیروزی روز یکشنبه در چهل و ششمین جلسه کارگروه رفع موانع تولید در سنندج، افزود: حمایت از موسسات و واحد های صنفی بنگاه های کوچک توسط دستگاه های متولی ضرورتی انکار ناپذیر است و در این راستا نیز جذب ۲۶۷ میلیارد تومان تسهیلات در این بخش مدنظر است.

وی با بیان اینکه ۵۲ درصد اشتغال در حوزه خدمات شکل می گیرد، اظهار داشت: حمایت و انجام تقسیم کار توسط دستگاه های اجرایی از حوزه خدمات در فراهم نمودن بستر شغل برای ۵۲ درصد افراد جویای کار در استان می تواند موثر واقع شود البته در این راستا منعطف پذیری بانک ها در اعمال قانون برای پیشبرد امور بر کسی پوشیده نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان به بازسازی و نوسازی واحد های تولیدی نیز گریزی زد و گفت: امروزه تولید در دنیا با نوآوری و خلاقیت عینیت می‌یابد و تولیدی که فرآیند نوآوری را در اولویت قرار دهد واحدهای تولیدی را با کیفیت و قابل رقابت عرضه می‌کند.

فیروزی ادامه داد: تاکنون ۱۸۲ واحد صنفی برای بازسازی و نوسازی در سامانه ثبت نام کردند که بایستی حداکثر حمایت ها از جانب بانک ها جهت رقابت پذیری محصول در بازارهای هدف صورت گیرد.

وی در خصوص تسهیلات پرداختی ۶۲۲ واحد تولیدی در دو بخش(صنعت و کشاورزی) کردستان، افزود: تاکنون ۱۰ درصد تسهیلات از ۴۵۸ واحد بخش کشاورزی پرداخت شده که بایستی با تسریع بخشی بانک های عامل ۱۱۱ میلیارد تومان در حوزه  کشاورزی و ۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه صنعت پرداخت شود.

فیروزی ظرفیت معادن استان کردستان را در فراهم نمودن شغل و تولید مهم ارزیابی کرد و گفت: در سنوات گذشته شاهد بی مهری های فراوان در ابن بخش بودیم اما طی سه سال اخیر این حوزه با وضعیت بهتری مواجه شد.

وی به پرداخت تسهیلات واحدهای تولیدی و اشتغال‌زا از جانب بانک‌ها تاکید کرد و گفت: تسهیلات بایستی از طرف بانک‌ها بدون معطلی به واحدهای تولیدی جهت اشتغال‌زایی واگذار شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان نیز در خصوص تامین آب مورد نیاز زنجیره فولاد، گفت: طرح های صنعتی بایستی دارای توجیه فنی و اقتصادی و تایید کارشناسان باشد و ازآنجا که شرکت کنسانتره (صبا نور) با تولید سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن کنسانتره با مشکل آب مواجه است برای زنجیره فولاد استان نیز به آب فراوانی نیاز داریم که با اتخاذ تدابیری در حال اقداماتی هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز