خبرگزاری کار ایران

رئیس جهادکشاورزی کردستان خبر داد:

پرداخت 101 میلیارد تومان به حساب گندم‌کاران کردستانی

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۵۵۱

رئیس جهادکشاورزی کردستان گفت: به همت نمایندگان مجلس و سازمان جهاد کشاورزی 101 میلیارد تومان به حساب گندم کاران استان واریز شد.

به گزارش ایلنا، کریم ذوالفقاری با بیان این مطلب افزود: با پیگیری و همت نمایندگان استان بدهی کشاورزان گندم کار که تا دوم مرداد ماه گندم‌های خود را تحویل مراکز خرید داده‌اند به حسابشان واریز شد. 

وی اظهار داشت: از میزان کل خریداری شده 148 هزار تُن گندم مازاد بر نیاز مصرف کردستان به استان‌های تهران، قم، گیلان، مازندران، چهارمحال بختیاری، اصفهان و البرز ارسال شده است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان عنوان کرد: در سال زراعی جاری 556 هزار هکتار شامل 522 هزار هکتار مزارع دیم و 34 هزار هکتار مزارع آبی زیر کشت محصول گندم رفته است.

وی تصریح کرد: در سال جاری 94 مرکز خرید گندم شامل 73 مرکز خرید سازمان تعاون روستایی و 21 مرکز خرید بخش خصوصی شامل سیلو و کارخانجات آرد، کار خرید گندم را از کشاورزان به قیمت مصوبه 13 هزار ریال با لحاظ درجه پاکی گندم شروع کرده‌اند. 

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: کردستان قادر به انبار حدود 600 هزار تُن گندم است که این میزان شامل 400 هزار تُن در سیلوها و مراکز دولتی به صورت بلندمدت و حدود 200 هزار تُن نیز در کارخانه‌های آرد بخش خصوصی است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز