خبرگزاری کار ایران

به مدت ۳ روز؛

کارگاه آموزشی لاپاراسکوپی در سنندج برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۲۴۳

کارگاه آموزشی لاپاراسکوپی به مدت سه روز جهت گروه‌های هدف متخصصین جراحی، اورولوژی و زنان و زایمان در سالن جلسات مرکز پزشکی تشخیص و درمان ناباروری بعثت سنندج برگزار شد.

به گزارش ایلنا، رئیس مرکز آموزش لاپاراسکوپی دانشگاه علوم پزشکی تهران و مدرس کارگاه نیز ضمن بیان اهمیت آموزش در تحقق لاپاراسکوپی صحیح و بومی‌سازی روش های مدرن ایجاد شده، گفت: هدف از برگزاری این جلسات آموزشی، ظرفیت‌سازی حرفه ای و مهارت آموزی برای انجام اعمال جراحی تحت لاپاراسکوپی در گروه های هدف است.

حسین عاشق افزود: لاپاراسکوپی بعنوان نوعی تکنیک درون بینی شکم و لگن، اقدامی تشخیصی است ولی گاه می‌تواند درمانی نیز واقع شود.

وی اظهار داشت: این تکنیک ها در سال های اخیر به دلیل کاهش زمان بستری بیمار در بیمارستان، کاهش درد، کوچکی برش و جوشگاه عمل مورد استقبال قرار گرفته است لذا آموزش های حرفه ای لازم جهت انجام درست لاپاراسکوپی بدون ریزش و ریسک عملیاتی ضروری است..

طی این جلسه کارگروه آموزشی پرستاری و اتاق عمل نیز جهت پرسنل شاغل در اتاق های عمل تشکیل شد.

همچنین کار علمی مولاژهای تخصصی لاپاراسکوپی، ابزار شناسی و دانش شناسی جهت شرکت کنندگان در طول این دوره سه روزه در راستای آموزش بالینی برگزار می شود.

برگزاری مهارت آموزی هیستروسکوپی، هیسترکتومی، کولپوسکوپی و کوتریزاسیون نیز بعنوان اهداف آتی این موسسه طی دوره های بعدی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز