خبرگزاری کار ایران

سعدی نقش‌بندی:

برای جلوگیری از تصرف و زمین خواری نیاز به همکاری مردم است

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۴۰۹

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: برای جلوگیری از تصرف و زمین خواری نیاز به همکاری مردم است.

به گزارش ایلنا، سعدی نقش‌بندی بیان داشت: برای استفاده از گزارشات مردمی، به مدت یکسال است که سامانه 131 جهاد کشاورزی فعال شده است.

وی اظهارداشت: پس از گذشت یک سال از راه اندازی سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی در استان کردستان 466 تماس تلفنی توسط سامانه ارتباط مردمی حفاظت از اراضی کشاورزی به ثبت رسیده است.

نقشبندی افزود: این سامانه از اسفند 94 به مثابه پل ارتباطی ما بین مردم و امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان به منظور پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی، جلب مشارکت مردمی و گسترش فرهنگ عمومی، به منظور ارتقای فرهنگ حفاظت و صیانت اراضی کشاورزی، ساماندهی اخبار و گزارشهای ارائه شده و ارائه مشاوره لازم (حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها – واگذاری اراضی ملی به طرحهای کشاورزی – رفع تداخلات اراضی ملی، دولتی و مستثنیات – کاداستر و صدور اسناد اراضی کشاورزی) راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: از مجموع گزارشات واصله به این سامانه 51 مورد مشاوره در خصوص چگونگی انجام تغییر کاربری و سیر مراحل قانونی آن به مردم ارائه شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با تاکید بر اینکه مهمترین وظیفه و ماموریت امور اراضی حفظ کاربری اراضی کشاورزی است افزود:در این مدت بیش از 273 مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی در استان توسط سامانه 131 شناسائی شده است.

نقشبندی در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان و روستاییان  می توانند از هر نقطه استان کردستان جهت اخذ مشاوره های لازم و ارائه گزارش های تخلفات در حوزه امور اراضی – تفکیک و خرد کردن زمین های کشاورزی تصرفات غیر مجاز و زمین خواری با سامانه 131 تماس حاصل نموده و مراتب را  به کارشناسان این سازمان اطلاع رسانی فرمایند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز