خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی:

تنها با اولویت بندی، برنامه ششم توسعه عملیاتی می شود

asdasd
کد خبر : ۴۴۷۳۵۱

مشاور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: تنها با اولویت بندی برنامه ها برنامه ششم توسعه عملیاتی می شود، چون منابع و امکانات دولت محدود است و گنجایش تمامی آمال و آرزوها امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بایزید مردوخی پیش ازظهر امروز درجلسه مشترک کانون های مرکزهم اندیشی توسعه استان کردستان که در استانداری برگزار شد با بیان اینکه در برنامه های ماقبل ششم توسعه پیشرفت چندانی در زمینه های مختلف صورت نگرفته است، افزود: قبل از انقلاب هدف از برنامه ریزی صرفا نوسازی و مدرنیزاسیون جامعه بود و توسعه در سایر بخش ها بی معنا بود اما بعد از انقلاب برنامه ریزی توسعه نشات گرفته از انقلاب و تکلیف قانون اساسی بود و بر مسائل نظیر عدالت، آزادی و استقلال تمرکز صورت گرفت.

وی با تاکید بر اینکه در برنامه ششم بسیاری از برنامه‌ها قابل اجرا و عملیاتی شدن نیستند، اظهار داشت: ضرورت دارد جهت بهبود شرایط اولویت ها در هر استان لحاظ شود و بر اساس نیاز منابع و امکاناتی در اختیار قرار گیرد نه اینکه تمامی آمال و آرزوهایی که قابل عملیاتی شدند نیستند در برنامه بگنجانیم که امکان تحقق آنها وجود ندارد.

مشاور وزیر کار،تعاون و رفاه اجتماعی ابراز داشت: برای موفقیت در اجرای برنامه ششم توسعه نیاز است برنامه ریزی در جهت مدیریت تحول انجام شود تا نابسامانی ها را اصلاح و تغییر داد.

وی با بیان اینکه در برنامه ششم برخی از برنامه های پنجم توسعه تکرار شده که کارساز نبوده اضافه کرد: متاسفانه برنامه‌ های تکراری تاثیری بر روند پیشرفت کشور نداشته در حالی که برنامه سندی است که تمامی متغیر ها در مجموعه ایی هماهنگ عمل کند و همگی بر یکدیگر تاثیر بگذارند و در برنامه ششم توسعه این اصل مورد توجه قرار نگرفته است.

مردوخی علت اصلی تحقق برنامه ششم توسعه را فقدان نظام تدبیر عنوان کرد و گفت: در راستای تحقق و اجرای این برنامه شاخص هایی ملاک است که بدون توجه به این امر برنامه ریزی انجام شده است.

وی یکی از شاخص ها را قانونمند خواند و گفت:  کیفیت مقررات، کارایی دولت، ثبات سیاسی، آزادی بیان و حسابدهی و کنترل فساد را از دیگر شاخص ها برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ششم دارای 20 بند از از 20 فصل است و موضوعات خاص راهبردی نظیر آب و محیط زیست، توسعه سواحل و بازآفرینی بافت های فرسوده، پیش روی اقتصاد معدن و صنایع معدنی و کشاورزی، اجرای طرح سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و کلان فرا بخشی شامل بهبود فضای کسب و کار و کاهش آسیب های اجتماعی نیز در برنامه ششم لحاظ شده که امید است با تخصیص منابع عملیاتی شود.

مشاور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی عدم تحقق اجرای کامل برنامه ششم توسعه را قابلیت ضعیف اجرا خواند و گفت:  برنامه یعنی طرح معین داشتن و دارای موضوع،  مکان و منابع باشد و جهت اجرایی شدن باید مجلس تدابیر خاصی را اتخاذ کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز