خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان:

توسعه باید به مطالبه عمومی تبدیل شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان گفت: توسعه باید به مطالبه عمومی تبدیل شود، هر چند منابع مالی از الزامات توسعه است، اما کافی نبوده و تحقق این مساله نیازمند مشارکت عمومی آحاد شهروندان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا بهرام نصراللهی‌زاده در آیین رونمایی از المان دانشگاه پیام نور و مفاخر کُرد در سنندج افزود:

نصراللهی‌زاده اظهار کرد: توسعه به عنوان فرایندی فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مورد توجه بوده و لازم است دانشگاه‌های استان با ایده‌پردازی، ارائه راه‌حل، توسعه منابع انسانی و تولید گفتمان‌های مختلف نقش راهبردی و بنیادی داشته باشند.

وی گفت: دانشگاه خانه دوم دانشجویان است که مسئولان باید به آنها توجه لازم را داشته باشند چون دانشجویان، آینده‌سازان استان و کشور هستند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان اظهار کرد: دانشگاه پیام نور تحولات و پیشرفت‌های مناسبی داشته است و اقدامات عمرانی مرکز سنندج همراه با پیوست‌های بومی و منطقه‌ای فرهنگی قابل تقدیر است.

نصراللهی‌زاده با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور رسالت‌های  مهمی تاکنون انجام داده و به شعار توسعه آموزش عالی در همه جا و همه وقت جامه عمل پوشانده است گفت: لازم است این دانشگاه با ترسیم چشم اندازهای کوتاه مدت و بلند مدت، رسالت‌های  ویژه‌ای در افق  توسعه کشور ایفا کنند و دولت دراین راستا حمایت ویژه خواهد کرد.

وی با اشاره به الزامات و راهکارهای تحقق این چشم انداز و رسالت ویژه دانشگاه پیام‌نور گفت: اختصاص بخشی به آموزش و ترویج نگرش‌های توسعه‌ای، توسعه تحصیلات تکمیلی و ایجاد رشته‌های بین بخشی و کاربردی متناسب با نیاز جامعه، توسعه فعالیت‌های پژوهشی و کارآفرینی و توجه به اقتصاد دانش بنیان از جمله راهکارهایی است که در این راستا باید مورد توجه قرار بگیرد.

در این آیین طرح فرهنگی و خدماتی فاز اول دانشگاه که شامل المان، تصاویر چهره‌های فرهنگی و ادبی کردستان، پارکینگ و آب‌نما و همچنین بزرگترین کتابت قرآن کریم کشور که توسط لقمان احمدی انجام شده رونمایی شد.

کد خبر : ۴۰۶۱۳۲