خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه منابع انسانی استاندار کردستان:

توجه به پژوهش یکی از ضرورت‌های دنیای امروز است

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۶۷۹

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: توجه به موضوع پژوهش یکی از ضرورت‌های دنیای امروز است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: توجه به موضوع پژوهش یکی از ضرورت‌های دنیای امروز است.

به گزارش ایلنا، حسین فیروزی در دومین جلسه ستاد پژوهش استان کردستان افزود: پرداختن به فعالیت‌های پژوهشی در بخشهای مختلف، نیازمند دانش و مدیریت علمی است و اگر بخواهیم افق را ببینیم باید بر مبنای کار پژوهشی حرکت کنیم.

وی افزود: کارهای پژوهشی در جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این هفته کیفیت بخشی برنامه‌های هفته پژوهش باید مورد توجه قرار گیرد.

فیروزی با بیان اینکه کارهای پژوهشی زیادی در جامعه انجام می‌شود اما عنایت چندانی از یافته‌های پژوهشی به عمل نمی‌آید گفت: اصلاح و پژوهش باید از ادارات آغاز شود و مدیران دولتی توجه ویژه‌ای به دانش و پژوهش داشته باشند.

وی تدوین کارنامه پژوهشی در یک ساختار مشخص را ضروری دانست و گفت: این مهم در هفته پژوهش امسال باید مورد توجه قرار گیرد.

فیروزی گفت: در هفته پژوهش امسال، کارنامه پژوهشی پژوهشگران باید مستند سازی شود.

وی با اشاره به اینکه در هفته پژوهش امسال، انتخاب پژوهشگر نمونه و برتر نیز باید مورد توجه قرار گیرد گفت: ادارات موظفند پژوهشگران برتر را به دانشگاه کردستان معرفی کنند و اطلاع رسانی دقیقی در دانشگاه‌های استان انجام شود.

به گفته وی فراهم کردن بستری مناسب برای همه دانشجویان، پژوهشگران و افرادی که علاقمند به ارایه یافته‌های پژوهشی هستند ضروری است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان از آرشیو کردن نتایج تحقیقات پژوهشگران در قفسه‌های کتابخانه‌ها انتقاد کرد و گفت: نتایج تحقیقات پژوهشگران باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

فیروزی با اشاره به اینکه در هفته پژوهش، پژوهشگران برتر مورد توجه قرار می‌گیرند گفت: در همین راستا شورای پژوهش استان باید تلاش کند تا این برنامه را با کیفیت بهتر برگزار کند.

وی توجه مدیران ادارات دولتی و نهادهای خصوصی به موضوع پژوهش را ضروری دانست و گفت: ادارات استان موظفند در راستای برگزاری مراسم هفته پژوهش همکاری‌های لازم را داشته باشند.

فیروزی با اشاره به اینکه ۲۳ تا ۲۸ آذر به عنوان هفته پژوهش نامگذاری شده است گفت: در سطح ملی نیز ویژه برنامه‌هایی با حضور شهرستان‌ها در تهران برگزار می‌شود.

وی گفت: مراسم هفته پژوهش امسال در استان‌ها از ۱۵ الی ۲۰ آذر برگزار می‌شود.

در این جلسه معاون پژوهشی دانشگاه آزاد سنندج با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره پژوهشی به عهده دانشگاه آزاد است گفت: هم اکنون برنامه ریزی‌های لازم در کمیته داخلی دانشگاه انجام شده است.

شافعی افزود: در این نمایشگاه ۲۰ غرفه برای پژوهشگران و شش غرفه نیز برای کارآفرینان طراحی شده است.

به گفته وی زمان ثبت نام متقاضیان از دهم آذر از طریق سایت و با اعلام کتبی صورت می‌گیرد.

شافعی گفت: این نمایشگاه همزمان با آغاز هفته پژوهش از ۱۵ آذر شروع و تا ۲۰ آذر دایر خواهد شد.

معاون پژوهشی صدا و سیمای مرکز کردستان نیز در این نشست کارهای پژوهشی و تحقیقاتی را از نیازهای مهم و ضروری جامعه دانست و گفت: پژوهش، باعثپیدایش یافته‌های جدید می‌شود.

فرهاد میمنت آبادی افزود: اگر مبنای حرکت هر جامعه بر مبنای پژوهش باشد مسیر پیشرفت و ترقی جامعه بخوبی ترسیم خواهد شد.

وی گفت: تیمهای برنامه ساز در حوزه رادیو و تلویزیون برنامه‌های ویژه‌ای به مناسبت هفته پژوهش تدارک و تهیه کرده‌اند، همچنین نخبگان و پژوهشگران برتر در این هفته به جامعه معرفی خواهند شد.

در پایان این نشست هر کدام از مسوولان پژوهشی ادارات استان، راهکارها و برنامه‌های خود را در راستای برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش اعلام کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز