خبرگزاری کار ایران

۱۷ مردادماه؛

بیجار میزبان جشنواره اسب کردی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۵۰۲

جشنواره اسب کردی در سه رده سنی یک سال، سه سال و سه سال به بالا, با حضور داوران کردستان و خارج از استان در شهرستان بیجار جنب شهر بازی برگزار خواهد شد.

دبیر هیات سوارکاری استان کردستان اظهار داشت: شهرستان بیجار، ۱۷ مردادماه سال جاری به مدت یک روز، میزبان جشنواره اسب کردی می‌شود.
اقبال می‌همی در گفتگو با خبرنگار ایلنا از برگزاری جشنواره اسب کردی در شهرستان بیجار خبر داد و گفت: جشنواره اسب کردی با هدف معرفی و توسعه و ترویج اسب کردی و تشویق پرورش دهندگان، به نگهداری، تولید و حفظ ن‍ژاد اسب کردی در شهرستان بیجار برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: جشنواره اسب کردی با همکاری هیات سوارکاری کردستان و شهرستان بیجار و همچنین فرمانداری شهرستان بیجار و اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در سه رده سنی یک سال، سه سال و سه سال به بالا و با حضور داوران کردستان و خارج از استان در شهرستان بیجار جنب شهر بازی برگزار خواهد شد.
وی افزود: در حاشیه این جشنواره برنامه‌ها و جشنواره‌های بومی محلی همچون رقص اسب کردی، مارپیچ، پرچم و امداد که توسط اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان ثبت شده‌اند برگزار خواهد شد.
وی در پایان سخنانش یادآورد شد: جا دارد از اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان که ما را در برگزاری این جشنواره‌ها و بازیهای بومی محلی اسب کردی یاری می‌نمایند تشکر و قدردانی کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز