خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره امور فرهنگی ارشاد اسلامی کردستان:

تفاهم نامه فرهنگی با اقلیم کردستان عراق دچار بن بست شده است

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۰۳۷

با اعتبار اندکی که به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تخصیص داده شده است نمی توان کارهای بزرگ انجام داد و برگزاری آن نیازمند همکاری نهادها و بخصوص شورای شهر و استان است.

رئیس اداره امور فرهنگی، مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار داشت: تفاهم نامه فرهنگی با اقلیم کردستان عراق دچار بن بست شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در سنندج, سامان احمدی روز پنجشنبه در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج تصریح کرد: در ۱۳ مهرماه سال ۸۹ تفاهم نامه‎‏ای مابین کردستان ایران و اداره روشنبیری و هنری سلیمانیه منعقد و در این تفاهم‎‏نامه در تمام حوزه ‏های فرهنگی و هنری قرار بر مراوده شد که متاسفانه بعد از گذشت ۴ سال تاکنون حرکت مثبتی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه کمیته هایی در استانداری کردستان و فرماندار سنندج به عنوان نمایندگی وزارت امورخارجه تشکیل شده اند گفت: متاسفانه این کمیته ها مانع برگزاری فعالیتهای فرهنگی و هنری در استان می شوند, به طوری که این نمایندگانی که در حوزه فرهنگ و هنر تصمیم می گیرند کارشان فقط دیکته کردن است.

احمدی با اشاره به تاکیدات وزیرارشاد نسبت به تسهیل گری در این تفاهم نامه و مخالفت مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاداسلامی کردستان مبنی بر دیکته کردن گفت: امیدواریم با همکاری و تعامل میان نهادهای فرهنگی استان بتوانیم این تفاهم نامه را احیا کنیم.

ضرورت تدوین چشم انداز بخش فرهنگ

رئیس اداره امور فرهنگی، مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: دبیرخانه مجمع مصلحت نظام اواخر سال گذشته به این نتیجه رسید که کردستان چون سند چشم انداز ندارد اشکال برآن وارد است.

وی افزود: براین اساس بعد از گذشت ۸ سال از اجرایی شدن سند چشم انداز ۱۴۰۴ کشور, ضرورت دارد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان که نقش اساسی در تحقق اهداف فرهنگی دارند، برای خود سند چشم انداز تهیه کند.

احمدی در ادامه سخنانش بیان داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان پس از برگزاری یک دوره کنگره فرزانگان کرد, برنامه برگزاری دومین کنگره را در دستور کار قرار داده است

وی تصریح کرد: با اعتبار اندکی که به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تخصیص داده شده است نمی توان کارهای بزرگ انجام داد و برگزاری آن نیازمند همکاری نهادها و بخصوص شورای شهر و استان است.

احمدی, ضمن تقدیر از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در خصوص برگزاری کنگره امام شافعی در سنندج گفت: متاسفانه طی چندسال اخیر این امر محقق نشد که امیدواریم با برگزاری این گنگره به صورت بین المللی بیش از پیش شاهد حرکت های مثبتی در این حوزه باشیم.

رئیس اداره امور فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: در آذرماه سال ۹۰ مصوبه ای تحت عنوان کمیته هماهنگ سازی فعالیتهای فرهنگی و هنری اجرایی شد که متاسفانه تمام نهادهای دولتی و غیردولتی پس از برگزارشدن مستمر ۳ جلسه توسط کمیته, دیگر شاهد عدم استقبال کمیته بودیم.

کمیته هماهنگ سازی فعالیتهای فرهنگی و هنری احیا شود

احمدی خواستار احیای این کمیته در استان شد و خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی استان همچنین باید کمیته ای در بخش فرهنگ مبتنی بر کمیسیون شورای اجتماعی شهر و روستای استان کردستان تشکیل دهد که امیدواریم این مهم عملیاتی شود.

وی بر احیای سرای محله نیز تاکید کرد و گفت: اگر مدیرکل فرهنگ و ارشداسلامی کردستان این تسهیل گری را ایجاد کند که اداره اوقاف موظف شود اماکن خود را در اختیار شورا و شهرداری سنندج قرار دهد, شاهد پیشبردی مهم در این حوزه خواهیم بود.

احمدی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان گفت: شورای شهر سنندج در نظر داردبرای ۳۰ شب در ۳۰ مسجد, برنامه ای تحت عنوان " روژگه وان " برگزار کند که میتوان آسیب های اجتماعی را در قالب این برنامه ها عنوان کرد.

وی در پایان سخنانش بر توجه بیش از پیش شورای شهر سنندج در خصوص ایجاد انجمن های اجتماعی بویژه در نواحی منفصل شهری شد و گفت: همچنین از شورای شهر سنندج خواستاریم اتاقهای فکر خود را به خارج از ادارت منتقل و محلات شورا یاری را احیا کنند.

رئیس اداره امور فرهنگی، مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ضمن تقدیر از نگرش شورا نسبت به حضور خبرنگاران در نشست های این نهاد مدنی خاطرنشان کرد: متاسفانه در سه دوره گذشته شاهد عدم حضور رسانه های جمعی در شورا بودیم که این حضور در دور جدید را باید به فال نیک گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز