خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

تعامل ارشاد با شورا موجب ارتقای وضعیت فرهنگی می شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۰۰۲

با عزم جدی, تکلیف شرعی, قانونی و وجدانی برای رفع معضلات وارد میدان می‌شویم. / باید سه اصل هدایت، حمایت و نظارت مبنای کار تشکل‌های مردم نهاد قرارگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه خوشبختانه نگاه اعضای شورای شهرسنندج, نگاهی فرهنگی است گفت: تعامل بین این دو مجموعه موجب ارتقای وضعیت فرهنگی شهر و استان می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در سنندج, حجت‌الاسلام رحیم جعفری روز پنجشنبه در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج اظهار داشت: قدر و منزلت هر سازمان و تشکیلاتی وابسته به سطح تفکر و اندیشه اش است.

وی با اشاره به سفر معظم اله به استان و نامیدن کردستان به عنوان یک استان فرهنگی, افزود: یک تحلیل از اطلاق این عنوان به کردستان، لزوم زدودن نگاه امنیتی گذشته به استان بود و دوم اینکه رهبر انقلاب نمی‌خواستند این عنوان تنها یک نامگذاری صرف باشد و معتقدم این مسئله به صورت کارشناسی شده و با مطالعه و اطلاعات دقیق از استان بوده است.

حجت‌الاسلام جعفری تصریح کرد: قطعا استان کردستان در محدوده جغرافیایی و تاریخ تمدن این سرزمین بزرگ جزءاقوام و مردم است که همواره نقش اول را در تمام حوزه ها, به ویژه در حوزه فرهنگ و ادبیات ایفا کرده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه اثرگذاری این سرزمین ارزشمند فرهنگی و هنری مورد غفلت قرار گرفته بود, گفت: براین اساس با عزم جدی, تکلیف شرعی, قانونی و وجدانی برای رفع معضلات وارد میدان می‌شویم.

جعفری با اشاره به برگزاری جلساتی با اصحاب فرهنگ وهنر وهمچنین رسانه استان، یادآور شد: اشخاصی که در این زمینه‌ها فعالیت می‌کنند دارای قدرتی مهم در اثرگذاری حوزه فرهنگ هستند.

وی با بیان اینکه وظیفه دولت، سیاستگذاری است تصریح کرد: باید سه اصل هدایت، حمایت و نظارت مبنای کار تشکل‌های مردم نهاد قرارگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در پایان سخنانش، شورای شهر را پارلمانی شهری و تجلی‌گاه خواست و اراده مردم دانست وخاطرنشان کرد: اعضای این شورا نمایندگان مستقیم ملت در حوزه شهری هستند.
حجت‌الاسلام جعفری افزود: این تعامل می تواند به تفاهم نامه ای تبدیل و در قالب آن بتوان با اتخاذ تصمیماتی شاهد تحولات خوبی در حوزه فرهنگ استان باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز