خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان پارک‌های کشور:

وضعیت سرانه پارک‌های عمومی کردستان نامطلوب است

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۸۳۲

سرانه فضای سبز شهری در کشورمان ۱۱.۸ متر مربع است در حالی که باید در وضعیت مطلوب برای فضای سبز، ۲۵ متر مربع باشد.

مدیر عامل سازمان پارک‌های کشور با بیان اینکه هم اکنون سرانه پارک‌های عمومی شهرهای کردستان ۱.۸۳ درصد است، اظهار داشت: این وضعیت در سطح کردستان مطلوب نیست.
به گزارش خبرنگار ایلنا در سنندج، علی نوذرپور امروز چهارشنبه در نشست تخصصی مدیران عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری‌ها و کار‌شناسان دفا‌تر فنی استانداری‌های کشور که در مجتمع فجرسنندج برگزار شد، هدف از برگزاری این همایش را تحلیل فضای سبز شهرهای کشور و ارائه راه‌حل‌ها برای رفع مشکلات موجود عنوان کرد و گفت: هم اکنون سرانه فضای سبز شهری در کشورمان ۱۱.۸ متر مربع است در حالی که باید در وضعیت مطلوب برای فضای سبز، ۲۵ متر مربع باشد.
وی با اشاره به مقایسه سرانه فضای سبز در استان‌های مختلف کشور، تصریح کرد: استان اصفهان با سرانه فضای سبز ۲۳.۱ متر مربع بیشترین و سیستان و بلوچستان کمترین میزان فضای سبز سرانه کشور را دارد.
نوذرپور افزود: سرانه فضای سبز شهری در استان کردستان با ۵.۳۴ متر مربع در سطح میانی جدول کشوری قرار دارد.
وی با بیان اینکه سرانه پارک‌های عمومی در استان خوزستان با ۱۱.۸ متر مربع بیشترین میزان و چهار محال و بختیاری با ۱.۴۵ متر مربع کمترین میزان پارک‌های عمومی کشور را داراست، اضافه کرد: هم اکنون سرانه پارک‌های عمومی در فضای شهرهای استان کردستان با ۱.۸۳ متر مربع در وضعیت مناسبی قرار ندارد.
نوذرپور با اشاره به وضعیت شهرداری‌های استان‌های مختلف کشور از نظر شبکه آبرسانی فضای سبز نیز گفت: استان اصفهان با ۸۸ درصد بیشترین میزان شبکه آبرسانی فضای سبز کشور، استان کردستان با ۵۵ درصد شبکه آبرسانی فضای سبز در سطح میانی و گیلان با ۳ درصد کمترین این میزان را دارد.
معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشورهمچنین با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از فضای سبز شهری کشور زیرپوشش شبکه خام قرار دارد، بیان داشت: سعی داریم میزان ۶۰ درصد را در این مهم تحقق بخشیده و برای پایان دولت، اهداف والاتری را مصوب و به عنوان هدف مورد توجه قرار دهیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش به ۱۱ مورد اساسی در خصوص مسائل و مشکلات فراروی فضای سبز کشور اشاره کرد و گفت: اولین مسئله در حوزه فضای سبز استفاده از گونه‌های گیاهی در پارک‌ها بدون بررسی شرایط زیستی اقلیم شهرهاست.
نوذرپور استفاده از گونه‌های وارداتی و عدم توجه به سازگاری با گونه‌های بومی در ایجاد فضای سبز شهری، برخورد سلیقه‌ای در اجرای طرح‌های فضای سبز بدون توجه، بررسی و تدوین طرح‌های عملی مناسب، نبود اطلاعات دقیق و صحیح در حوزه فضای سبز شهر‌ها را ازجمله مشکلات این حوزه برشمرد.
وی در پایان سخنانش نبود آب مناسب مورد نیاز برای طرح‌ها، تملک اراضی در طرح‌های توسعه‌ای فضای سبز و نبود برخی اراضی در تملک شهرداری‌ها، هزینه‌های بالای حفظ ونگهداری فضای سبز، تامین منابع مالی برای اجرای طرح‌های و طولانی شدن اجرای طرح‌های فضای سبز، تخریب فضای سبز پروژه‌های عمرانی وهمچنین تخریب باغات و تغییر کاربری‌های ناشی از این راضی ازدیگر مشکلات فراروی فضای سبز شهری کشورمان است.
گفتنی است، در همایش مدیران عامل سازمان پارک‌های کشور که از امروز آغاز شده و به مدت ۲ روز ادامه خواهد داشت، مهم‌ترین مشکلات پیش‌روی فضای سبز سطح شهر سنندج مطرح می‌شود.
تشکیل کمیته‌های تخصصی، بررسی و تدوین فرآیند نظارت اصولی بر ایمنی وسایل بازی کودکان در پارک‌ها و شهربازی‌ها ارزیابی اجرای طرح جداسازی شبکه آبرسانی فضای سبز از آب شرب، تبادل نظر در خصوص نحوه اجرای قوانین و مقررات مرتبط با فضای سبز و مسائل و مشکلات آن بخشی از اهداف برگزاری این همایش عنوان شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز