خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان:

جبران عقب ماندگی های کردستان نیازمند اهتمام ویژه دولت است

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۶۲۴

متاسفانه عقب ماندگی های کردستان از گذشته به قدری است که با وجود تلاش ۳۵ ساله دولت های گذشته، این عقب ماندگی های مزمن جبران نشده و هنوز هم از نظر شاخص های عمده توسعه در ردیف های آخر کشور است.

استاندار کردستان با بیان اینکه عقب ماندگی‌های مزمنی در استان وجود دارد، گفت: جبران این عقب ماندگی ها نیازمند اهتمام ویژه دولت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در سنندج، عبدالمحمد زاهدی عصر امروز سه شنبه در دومین جلسه شورای اداری استان که با حضور حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات در سنندج برگزار شد، گفت: کردستان امروزه یکی از امن ترین استان های کشور است.

وی با بیان اینکه این امنیت مرهون خون شهدا و از خودگذشتگی ایثارگران استان است، تصریح کرد: امنیت کردستان حاصل تلاش مردان، زنان و حتی کودکانی است که در بمباران های شیمیایی پر پر شدند.

زاهدی افزود: بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ شهید، ۹ هزار جانباز و تعداد قابل توجهی آزاده در طول هشت سال دفاع مقدس، سال ها زندان های رژیم بعثی را تحمل و از مرزهای جمهوری اسلامی ایران و سرزمین مادری دفاع کردند.

استاندار کردستان اظهار داشت: در کنار شهدای کردستان نیز خون بیش از ۱۸ هزارنفر از دلاورمردان سایر استان های کشور در استان برای حفظ ایران اسلامی به زمین ریخته شد.

وی با بیان اینکه می طلبد دولت عنایت بیشتری به کردستان داشته باشد، گفت: متاسفانه عقب ماندگی های کردستان از گذشته به قدری است که با وجود تلاش ۳۵ ساله دولت های گذشته این عقب ماندگی های مزمن جبران نشده است و هنوز هم از نظر شاخص های عمده توسعه در ردیف های آخر کشور است.

زاهدی ادامه داد: کردستان استانی است با آب فراوان، زمین مناسب، مناظر بسیار زیبا، بناهای تاریخی ارزشمند، آیین ها، سنت های زیبا و وجود۲۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور همسایه، که می تواند زمینه رونق اقتصادی منطقه و ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه تجارت خارجی کشور را فراهم کند.

وی اضافه کرد: از بدو تشکیل دولت تدبیر و امید و به خصوص در اواخر سال گذشته شاهد بودیم که مجموعه دولت و به خصوص معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری توجه ویژه ای به کردستان داشته اند که تخصیص های بالاتر از میانگین کشوری در حوزه عمرانی نمونه بارز این توجهات است.

استاندار کردستان یاداور شد: اما متاسفانه عقب ماندگی های کردستان آنقدر زیاد است که توجه ویژه تری از سوی مسئولان دولت را می طلبد.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه امسال برنامه ششم توسعه کشور با دو رویکرد اقتصاد مقاومتی و توازن منطقه ای تدوین می شود، گفت: یکی از مبانی اقتصاد مقاومتی از دیدگاه مقام معظم رهبری، عدالت محور بودن این سیاست های کلی است که این مهم در قالب توازن منطقه ای می تواند استان هایی نظیر کردستان را که از چرخه توسعه کشور عقب مانده اند وارد این چرخه کرده و عقب ماندگی ها را جبران کند.

زاهدی خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت در برنامه ششم به‌ویژه برای بحثتوازن منطقه ای نقش پر رنگ تری در بودجه قائل شود.

وی در ادامه سخنانش اظهار داشت: متاسفانه شرکت‌های خصوصی هیچ توجهی به مناطق کمتر توسعه یافته ندارند، اما از شرکت‌های دولتی توقع می‌رود که حداقل آنان به این مناطق توجه نمایند.

زاهدی افزود: همه تلاش‌های خویش را برای جذب سرمایه‌گذار برای اجرای طرح‌های مختلف در استان به کار خواهیم برد، اما متأسفانه گاهی اوقات با بی‌مهری‌هایی مواجه می‌شویم که بسیاری از این تلاش‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد

وی در پایان سخنانش با اشاره به لغو سه پرواز هفتگی شرکت آسمان از فرودگاه سنندج، متذکر شد: ‌ اگر این مشکل حل نشود و پروازها برقرار نشود دستور تعطیلی فرودگاه سنندج را صادر خواهم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز