خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان:

باید مظلومیت شهدا و ایثارگران کردستان را به جهانیان بشناسانیم

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۶۳۳

تشکیل کارگروهی متشکل از ۶ استان کشورکه بیشترین نقش را در آرام سازی کردستان و در ایام جنگ در این منطقه داشتند می تواند در تسریع بخشیدن به ثبت و ضبط وقایع آن روزها کمک نماید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اظهار داشت: باید مظلومیت شهدا و ایثارگران استان کردستان را به جهانیان بشناسانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در سنندج، حجت الاسلام والمسلمین صفی یاری شنبه شب در اولین جلسه کارگروه ادبیات پایداری که در حوزه هنری استان برگزار شد، گفت: در این برهه، وظیفه و رسالت دستگاه‌های فرهنگی علی الخصوص حوزه هنری بسیار سنگین‌تر است و باید حوزه هنری استان تمام توان خود را در جهت پرداختن به فرهنگ ایثار و شهادت و هنر انقلاب معطوف کند.

وی با اشاره به رسالت دفتر ادبیات پایداری و کارهای ارزنده‌ای که در مرکز و دیگر استان‌های کشور صورت می‌گیرد، افزود: جای بسی تأسف است در حالیکه بخش جبهه غرب بسیار بخش حساسی در جنگ بوده است و به هرکجا که می‌رویم وخاطره‌ای تعریف می‌شود، بخشی از آن مربوط به کردستان است اما خود ما از آن بی‌خبریم.

صفی یاری با اشاره به کتاب دختر شینا و ده‌ها کتاب دیگر حوزه ادبیات دفاع مقدس گفت: حداقل ۲۰۰ عنوان کتاب مربوط به این حوزه را مطالعه کرده‌ام اما متأسفانه در آن یا نامی از کردستان نیست و یا اگر هم نامی برده شده است بسیار ناچیز و محدود می‌باشد.

وی با اشاره به رشادت‌های فرزندان ایران اسلامی در کردستان گفت: کردستان خود را مدیون خون شهدا و فرزندان ایران اسلامی علی الخصوص اصفهان می‌داند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان در ادامه با اشاره به حضور نیروهای بسیجی، سپاهی و ارتشی از استان‌های مختلف در ایام جنگ ومبارزه با گروهک‌های منطقه افزود: تشکیل کارگروهی متشکل از ۶ استان کشورکه بیشترین نقش را در آرام سازی کردستان و در ایام جنگ در این منطقه داشتند می‌تواند در تسریع بخشیدن به ثبت و ضبط وقایع آن روز‌ها کمک نماید.

وی برگزاری مسابقه خاطره نویسی را از دیگر اقدامات مناسب در این زمینه برشمرد و گفت: از آن جهت این دو حرکت باید سریع‌تر انجام بگیرد که تحریف در وقایع دوران دفاع مقدس و انقلاب بسیار جدی است و باید هرچه سریع‌تر با این ناهنجاری بسیار خطرناک مبارزه نماییم.

صفی یاری به پاره‌ای از آثار سینمایی اشاره کرد و یادآور شد: متأسفانه این گونه آثار که با دستمایه طنز به مخاطب عرضه می‌شود در تسریع و تحریف وقایع انقلاب کمک می‌نماید که باید مسئولین در این زمینه هوشیارانه عمل نمایند.

وی همچنین با اشاره به مظلومیت ادبیات پایداری در جبهه غرب گفت: در سفری که به مرصاد داشتم با کمال تأسف بروشورهایی را که توزیع می‌کردند در خصوص جبهه جنوب بود و از جبهه غرب و خود عملیات مرصاد چیزی را عرضه نمی‌کردند.

صفی یاری با اشاره به تگناهایی که برای دلسوزان نظام ایجاد شده، به اتفاقات پیش آمده برای خانم الهام چرخنده اشاره کرد وگفت: وقتی یک بانوی هنرمند اولین پیام نوروزی را برای رهبر معظم انقلاب ارسال می‌کند چنان مورد هجمه قرار می‌گیرند که وجودشان را برای سینمای ایران نیز مضر می‌دانند ولی ایمان و باور این بانو آن چنان قوی است که در واکنش به این هجمه‌ها تولد آقا امیر المؤمنین را به رهبری تبریک می‌گویند.

وی خاطرنشان کرد: الهام چرخنده‌ها در کشور کم نیستند ما برای آنان و در جواب به این همه بزرگی و عزت چه کار کرده‌ایم.

صفی یاری حوزه هنری را محور اصلی کار در حوزه انقلاب و دفاع مقدس عنوان کرد و یاداور شد: امیدواریم با همکاری اعضای این کارگروه در یکی دو سال آینده شاهد رشد چشمگیر فعالیت دفتر ادبیات پایداری استان کردستان باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز