خبرگزاری کار ایران

معاون شهرداری سنندج عنوان کرد:

بروز رسانی اطلاعات شهری مهمترین هدف در طرح ممیزی املاک است

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۰۳۴

شهروندان باید اطلاعات لازم رادر خصوص واحدهای تجاری و مسکونی خود داشته باشند تا هنگام مراجعه کارشناسان ممیزی شهرداری، بتوانند به سوالات آنان پاسخ دهند.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری سنندج بروز رسانی اطلاعات شهری را از جمله مهم‌ترین اهداف در طرح ممیزی املاک برشمرد و گفت: در اجرای ماده یک قانون نوسازی وعمران شهری وتأمین نیازهای شهری طرح ممیزی املاک در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج، شایسته محمدی چهارشنبه شب در نشست کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر سنندج به بررسی گزارش شهرداری در رابطه با انجام ممیزی منطقه منفصل شهری پرداخت و افزود: ناحیه منفصل شهری ننله بعنوان پایلوت در اجرای طرح ممیزی املاک انتخاب شد.

وی تصریح کرد: از اوایل اسفندماه سال گذشته شروع طرح ممیزی املاک ناحیه منفصل شهری ننله در دستور کار این معاونت قرار گرفت و در ۴۸ روز کاری به کار خور پایان داد.

محمدی اظهار داشت: هدف از انتخاب ننله در وهله اول این بود که تاکنون طرح ممیزی در این ناحیه اجرا نشده واز لحاظ ساختاری از دو ناحیه دیگرسنندج منظم‌تر وکم جمعیت‌تر است.

معاون شهرداری سنندج به ارائه اطلاعاتی در رابطه با این ناحیه پرداخت و گفت: ننله با ۱۸ هزار نفر جمعیت دارای ۵۸ هکتار مساحت است که دو هزار و ۶۰۰ پلاک و چهار هزار واحد مسکونی و تجاری در آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه حتی تعداد تیرهای چراغ برق، درخت‌ها و ساختمان‌ها در ممیزی ثبت می‌شود، افزود: ممیزی املاک، اطلاعات پایه‌ای است که باید در شهرداری‌ها وجود داشته باشد.

محمدی بیان داشت: پس از جمع آوری و جمع بندی اطلاعات املاک در ناحیه ننله، طرح ممیزی املاک در ناحیه منفصل شهری نایسر آغاز است.

معاون شهرداری سنندج یادآور شد: این طرح از ابتدای اردیبهشت ماه جاری آغاز که هم اکنون نیز ادامه دارد و تاکنون توانسته‌ایم ۱۵ هزار پلاک را ثبت کنیم.

وی افزود: ناحیه منفصل شهری نایسر، دارای ۶۰ هزار نفر جمعیت و ۳۴۸ هکتار مساحت است که ۲۰هزار واحد مسکونی در آن وجود دارد.

محمدی با بیان اینکه اطلاعات جمعیتی بر اساس اظهارات خود شهروندان حاصل شده است، گفت: شهروندان باید اطلاعات لازم رادر خصوص واحدهای تجاری و مسکونی خود داشته باشند تا هنگام مراجعه کار‌شناسان ممیزی شهرداری، بتوانند به سوالات آنان پاسخ دهند.

وی تصریح کرد: اطلاعات جمع آوری شده پس از تایید بر اساس کد نوسازی که تلفیقی از عدد ناحیه، عدد حوزه، عدد بلوک و شماره قطعه زمین است توسط سر ممیزان در نرم افزاری درج شده است.

محمدی همچنین به اهداف انجام ممیزی اشاره کرد و گفت: سهولت در محاسبه و صدور عوارض نوسازی و امکان بروز کردن اطلاعات شهری، شناسایی دقیق تعداد کاربری و دیگر اطلاعات دقیق پلاک‌ها و مکانیزه نمودن سیستم پاسخگویی به شهروندان در قبال اطلاعات در خواستی از جمله آثار مثبت انجام ممیزی است.

محمدی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح در تأمین نیازمندیهای شهر، ایجاد بانک جامع اطلاعات املاک، اصناف، معابر، نظم دادن به املاک وکمک به عمران ونوسازی شهری بسیار مهم وحائز اهمیت است.

وی در پایان سخنانش از تعامل و همکاری ساکنان ننله تقدیر کرد و گفت: امیدواریم که ساکنان نایسر نیز با مامورین اجرای طرح در خصوص ارائه اطلاعات همکاری لازم را داشته باشند تا اجرای این طرح را قبل از موعد مقرر به پایان برسانند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز