خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در گفتگو با ایلنا:

بی توجهی به توانمندی مردم کردستان قابل قبول نیست

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۷۰۰

اگر فرد بومی برای مدیریت اداره‌ای در استان مشخص و معرفی کنیم چندین ماه نتیجه آن زمان می‌برد، درصورتیکه فرد غیربومی در عرض ۲۴ ساعت مدیرکل می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان گفت: گفته‌های حسین نوش آبادی معاون حقوقی و امور مجلس وزیر ارشاد، در مراسم معارفه مدیر کل جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، بی‌توجهی به توانمندی نخبگان، فرزانگان و افراد کارآمد استان است.

حامد قادرمرزی در گفت‌و‌گو با ایلنا، با انتقاد از روند افزایش انتصاب مدیران غیربومی در کردستان گفت: رئیس محترم جمهور که با شعار «اعتدال» پا به عرصه انتخابات ریاست جمهوری نهاد و پیروز آن عرصه شد، در تبلیغات خود به مساله رعایت حقوق اقوام و مذاهب مختلف ایرانی توجهی ویژه نشان داد.

وی تصریح کرد: دکتر روحانی همچنین در جلسات متعددی بر استفاده از نیروهای بومی در استان‌های مختلف تاکید کرده و گفته بود که باید اولویت در استفاده از نیروهای بومی باشد، زیرا نیروهای بومی اعتماد و آرامش بیشتری به مردم می‌دهند.


قادرمرزی افزود: بر این اساس آقای روحانی در سفر خود به کردستان نیز قول داده بودند که از قومیت‌ها در ساختار دولت استفاده کنند، که متاسفانه این امر محقق نشد.

نماینده مردم شهرستانهای قروه و دهگلان اظهار داشت: بنده به همه افرادی که در کشور وزیر شدند این مهم را یادآور شدم اما وقتی نوبت به مدیریت استان رسید، باز این امر تحقق نیافت.
وی اضافه کرد: دولت حتی استاندار بومی که نخستین شعارش در ورود به کردستان بود را عملی نکرد و اکنون نیز روزانه شاهد ورود افراد غیر بومی به بدنه مدیریت استان هستیم.


قادرمرزی با اشاره به انتخاب سه مدیرکل غیر بومی برای استان طی روزهای اخیر بیان داشت: هیچ کدام از نمایندگان استان نسبت به منصوب شدن مدیران کل بازرسی و نظارت استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل شرکت گاز استان رضایت نداشتند ولی آن‌ها را منصوب کردند.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان یادآور شد: هرسه مدیرکل جدیدمنصوب شده در کردستان، از استان خود معزول شدند که این ظلم به مردم کردستان است و قبول نمی‌کنیم.

قادرمرزی تصریح کرد: استاندار کردستان نیز بار‌ها در جلسات مختلف گفته بود که برای استفاده از نیروهای بومی در کردستان تلاش می‌کند، اما این وعده نیز عملی نشد.
وی در ادامه ضمن اشاره به سخنان حسین نوش‌آبادی معاون وزیر ارشاد در مراسم معارفه مدیرکل جدیداداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، افزود: وی داشتن شایستگی و توانمندی را اولین شرط برای انتصاب مدیریت ارشاد کردستان عنوان کرده و گفته بود که فردی معتدل و خارج از وابستگی سیاسی، قومی و فامیلی برای این مسئولیت در نظر گرفته‌ایم.

قادرمرزی با اشاره به معرفی ۷ گزینه بومی و آشنا به مسائل فرهنگی کردستان برای تصدی مدیریت ارشاد استان خاطرنشان کرد: چگونه ممکن است این افراد معرفی شده لیاقت احراز پست مدیر کلی فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان را نداشته باشند، اما یک شخصیت غیربومی این لیاقت را یک هفته‌ای کسب کند؟

نماینده مردم شهرستانهای قروه و دهگلان تصریح کرد: آیا در استانی که به تعبیر رهبری استانی فرهنگی و پر از افراد فرزانه و فرهیخته است، کسی از کردستان برای مدیریت ارشاد پیدا نشد که دارای توانمندی و شایستگی باشد؟

رئیس مجمع نمایندگان کردستان ادامه داد: اگر فرد بومی برای مدیریت اداره‌ای در استان مشخص و معرفی کنیم چندین ماه نتیجه آن زمان می‌برد، درصورتیکه فرد غیربومی در عرض ۲۴ ساعت مدیرکل می‌شود.
وی افزود: آقای نوش آبادی در بخش دیگری از سخنان خود گفته بود که در انتصاب مدیرکل جدید ارشاد کردستان، با نمایندگان مردم مشورت کرده‌ایم، اما متاسفانه اینگونه نبود و هیچ هماهنگی صورت نگرفته و هیچ کدام از نمایندگان با این انتخاب موافق نبودند که اگر موافق بودند در جلسه معارفه وی حضور پیدا می‌کردند.

قادرمرزی در پایان سخنانش یادآور شد: از برنامه‌های دولت تدبیر و امید طرفداری کرده و خواهم کرد اما نمرهٔ قابل قبولی به عملکرد دولت در استفاده از نیروهای بومی در کردستان بعد از انتخابات ریاست جمهوری نخواهم داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز