خبرگزاری کار ایران

تداوم وداع با اسلحه و شکار در کردستان؛

۴۰ شکارچی سقزی، شکار را برای همیشه کنار گذاشتند

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۱۹۴

بیش از ۴۰ شکارچی حدود ۶۰ کبک را در امان طبیعت رها سازی کردند. / دوستداران محیط زیست امیدوارند با تداوم و قوت گرفتن این حرکت خودجوش مردمی، کردستان به سوی سرزمینی عاری از شکار و تخلف زیست محیطی و استانی پاک در این زمینه تبدیل شود.

در ادامه روند حرکت نمادین شکارچیان در کردستان، ۴۰ شکارچی سقزی شکار را برای همیشه کنار گذاشتند.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از سنندج، موج کنار گذاشتن شکار و صید، شکستن تفنگ، آزادسازی پرندگان و حیوانات، سوزاندن قفس‌ها و نوشتن قسم نامه در میان شکارچیان کردستان این بار در سقز، جلوه‌ای دیگر یافت تا این حرکت‌های مردمی در حفظ تنوع زیستی گستردگی بیشتری یابد.
استان کردستان با قرار گرفتن در امتداد رشته کوه زاگرس و با دارا بودن آب هوای معتدل و کوهستانی و داشتن ذخیره‌گاه‌های مناسب، چشمه سار‌ها، کوه‌های سربه فلک کشیده، تنوع اقلیمی فراوان، جنگل‌های عظیم بلوط و رودخانه‌های دائمی به یکی از بهترین مناطق برای تنوع حیات وحش را ایجاد کرده است؛ این امر موجب شده تا شکارچیان استان کردستان را مکانی مناسب برای شکار و صید گونه‌های جانوری انتخاب کنند.
از سال گذشته تاکنون موج عظیم و قابل تقدیری در میان شکارچیان کردستان که سال‌ها سابقه شکار داشتند به راه افتاد و آن ندامت و احساس پشیمانی از شکار در شهرهای مختلف استان به وجود آمد و بار دیگر فرهنگ والای مردمان این دیار و بوم را به رخ جهانیان کشاند.
اداره کل حفاظت محیط زیست در برنامه‌های آموزشی خود در گذشته، به دنبال جلوگیری از شکار در مناطق تحت مدیریت استان بود، که خوشبختانه هم اکنون دیگر خود مردم میزبان این اداره کل شده‌اند و با تماس‌های مکرر و چینش برنامه‌های رهاسازی و شکستن قفس و ادوات شکار خود داوطلب می‌شوند و با دعوت از دیگر مردم استان خواستار پاک و عاری از هرگونه شکار و صید شده و این اصالت و فرهنگ و طبیعت دوستی مردم کردستان را نشان می‌دهد.
در همین راستا مردم شهرستان سقز در پنجمین برنامه‌‌ رها سازی و شکستن و سوزاندن قفس، بیش از ۴۰ شکارچی حدود ۶۰ کبک را در امان طبیعت‌‌ رها سازی کردند و قفس‌ها شکسته و سوزانده شد.
کار‌شناسان و دوستداران محیط زیست امیدوارند با تداوم و قوت گرفتن این حرکت خودجوش مردمی در کنار گذاشتن شکار، معدوم کردن ادوات شکار، تحویل و‌‌‌ رها سازی پرندگان؛ استان کردستان به سوی سرزمینی عاری از شکار و تخلف زیست محیطی و استانی پاک در این زمینه تبدیل شود و روزی فرا رسد که هیچکس برای پروانه شکار به ادارات محیط زیست مراجعه نکنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز