خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان:

هویت تاریخی و طبیعی سنندج باید حفظ شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۴۹۶

در بازسازی بافت های فرسوده باید به هویت تاریخی سنندج توجه شود. / بسیاری از شهرها به دلیل بی‌توجهی هویت خود را از دست دادند و این مسئله بر روی فرهنگ مردم اثر می‌گذارد.

استاندار کردستان گفت: سنندج دارای دو هویت منحصر به فرد تاریخی و طبیعی است که باید در تمام برنامه‌ها حفظ شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج، عبدالمحمد زاهدی چهارشنبه شب در نشست هم‌اندیشی با اعضای شورای شهر سنندج، اظهار داشت: شورا‌ها نهادهایی هستند که بار سنگینی را از روی دوش دولت بر می‌دارند.
وی تصریح کرد: در بازسازی بافت‌های فرسوده باید به هویت تاریخی سنندج توجه شود و بافت‌هایی را ایجاد نکنیم که بافت قدیمی زنده در آن مدفون شود.
زاهدی افزود: بسیاری از شهر‌ها به دلیل بی‌توجهی هویت خود را از دست دادند و این مسئله بر روی فرهنگ مردم اثر می‌گذارد چرا که معماری به صورت مستقیم بر فرهنگ و روحیات شهروندان اثرگذار است.
استاندار کردستان هویت طبیعی شهر سنندج را فضای سبز و تپه‌ها دانست و گفت: باید درختکاری‌ها به گونه‌ای طراحی شود که برای تفرجگاه‌ها مناسب و باز باشد و از این طریق از به وجود آمدن مفاسد اجتماعی در آن‌ها جلوگیری کرد.
زاهدی با تأکید بر لزوم خارج ساختن پارک‌ها از حالت دنج و تبدیل به معابر عمومی بیان داشت: نقاط منفصل شهری نیز اگر چه از گذشته و در ابتدا به خوبی کنترل نشده‌اند اما باید با دو هدف ساماندهی شوند.
وی افزود: جلوگیری از ساخت و ساز غیراصولی غیر مجاز و حل شدن مشکل مردم دو هدفی است که باید در این راستا مدنظر قرار بگیرد.
استاندار کردستان در ادامه خاطرنشان کرد: مهم‌ترین سرمایه فرصت است و باید برای صاحبان سرمایه فرصت سرمایه‌گذاری را ایجاد کرد.
زاهدی با یادآوری فعال شدن پنجره واحد سرمایه‌گذاری طی ماه‌های گذشته در استان گفت: از این طریق مشکل برخی از واحدهای صنعتی حل شد و تعداد قابل توجهی سرمایه‌گذار به کردستان ورود پیدا کردند.
وی در خصوص مطالبات شهرداری‌ سنندج از دستگاه‌های دولتی با توجه به مشکل بودجه در برخی ادارات، یادآور شد: به دلیل اینکه این طلب‌ها انباشته شده اکنون بازپس‌گیری آن‌ها دشوار شده است.
زاهدی در پایان سخنانش به تغییر اسامی برخی از روستا‌ها از کردی به فارسی اشاره کرد و افزود: این اسامی باید دوباره به اسامی کردی تغییر یابند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز