خبرگزاری کار ایران

مسئوول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان:

جشنواره ملی محراب در کردستان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۷۹

جشنواره‌های محلی، جشن‌های مردمی، مسابقات فرهنگی و هنری، ﻓﯿﻠﻢ‌های ﮐﻮﺗﺎه، ﻣﺴﺘﻨﺪ، ﭘﻮﯾﺎ ﻧﻤﺎﯾﯽ، داﺳﺘﺎن ﮐﻮﺗﺎه، ﺷﻌﺮ، ﻧﺸﺮﯾﻪ، ﻧﺸﺮﯾﻪ دﯾﻮاری، ﭘﻮﺳﺘﺮ و ﺑﺮوﺷﻮر از ﺟﻤﻠﻪ ﺳﺮﻓﺼﻞهای ﺟﺸﻨﻮاره ﻣﻠﯽ ﻣﺤﺮاب اﺳﺖ.

ایلنا: مسئوول دبیرخانه هیات نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان، از برگزاری ﺟﺸﻨﻮاره ملی ﻣﺤﺮاب در استان خبر داد.

کامل گلباغی ضمن بیان این مطلب به خبرنگار ایلنا گفت: این جشنواره به مناسبت میلاد حضرت علی بن موسی رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) همزمان با دهه کرامت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره از مجموعه برنامه‌های دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است، به اهﺪاف ﺑﺮﮔﺰاری اﯾﻦ ﺟﺸﻨﻮاره پرداخت و گفت: ﺗﻮﺳﻌﻪ و ﺗﺮوﯾﺞ ﻓﺮهﻨﮓ و آﻣﻮزه هﺎی رﺿﻮی، اﺳﺘﻔﺎده از ﻇﺮﻓﯿﺖ و ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ هﺎی ﻣﺮدﻣﯽ، ﺑﮫﺮه ﮔﯿﺮی از اﺑﺰار هﻨﺮ در ﺗﻮﺳﻌﻪ و ﺗﺮوﯾﺞ ﻓﺮهﻨﮓ و آﻣﻮزه هﺎی رﺿﻮی و ﻓﺮاﮔﯿﺮ ﮐﺮدن ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ هﺎی ﻓﺮهﻨﮕﯽ و هﻨﺮی از اهﺪاف ﺑﺮﮔﺰاری این ﺟﺸﻨﻮاره ﻣﻠﯽ است که ﺑﺎ ﻣﺤﻮرﯾﺖ ﺗﺸﮑﻞ هﺎی ﻓﺮهﻨﮕﯽ ﻣﺴﺠﺪ ﺑﺮﮔﺰار ﻣﯽ‌ﺷﻮد.

گلباغی با بیان اینکه این جشنواره در بخش‌های برنامه‌های الگویی، تولیدی و بخش پژوهشی برگزار می‌شود، افزود: جشنواره‌های محلی، جشن‌های مردمی، مسابقات فرهنگی و هنری، ﻓﯿﻠﻢ هﺎی ﮐﻮﺗﺎه، ﻣﺴﺘﻨﺪ، ﭘﻮﯾﺎ ﻧﻤﺎﯾﯽ، داﺳﺘﺎن ﮐﻮﺗﺎه، ﺷﻌﺮ، ﻧﺸﺮﯾﻪ، ﻧﺸﺮﯾﻪ دﯾﻮاری، ﭘﻮﺳﺘﺮ و ﺑﺮوﺷﻮر از ﺟﻤﻠﻪ ﺳﺮﻓﺼﻞ هﺎی ﺟﺸﻨﻮاره ﻣﻠﯽ ﻣﺤﺮاب اﺳﺖ.

وی تصریح کرد: ﻣﺴﺠﺪ و ﺟﻮاﻧﺎن و ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن و آﻣﻮزه هﺎی رﺿﻮی، ﻧﻘﺶ ﻣﺴﺠﺪ در ﺗﺮوﯾﺞ ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ رﺿﻮی، ﻣﺴﺠﺪ و ﺗﺮوﯾﺞ ﺧﻮﺑﯽ هﺎ و مهرﺑﺎﻧﯽ هﺎ و آﻣﻮزه هﺎی رﺿﻮی و ﺗﺸﮑﻞ هﺎی ﻓﺮهﻨﮕﯽ و ﻣﻌﺎرف رﺿﻮی از ﺟﻤﻠﻪ ﻣﺤﻮرهﺎی ﻣﻮرد ﺑﺮرﺳﯽ در ﺑﺨﺶ ﭘﮋوهﺸﯽ اﯾﻦ ﺟﺸﻨﻮاره ﻣﻠﯽ اﺳﺖ.

گلباغی، مسجد و جوانان و نوجوانان و آموزه‌های رضوی، نقش مسجد در ترویج سبک زندگی رضوی، مسجد و ترویج خوبی‌ها و مهربانی‌ها و آموزه‌های رضوی و تشکل‌های فرهنگی و معارف رضوی نیز را از موضوعات بخش پژوهش این جشنواره اعلام کرد.

مسئوول دبیرخانه هیات نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان، مهلت ارﺳﺎل اﺛﺮ ﺑﻪ اﯾﻦ ﺟﺸﻨﻮاره را ﺗﺎ ﺧﺮداد ۱۳۹۳ ﻋﻨﻮان کرد و گفت: ﺟﺸﻨﻮاره هﺎی ﻣﺤﻠﯽ، ﺟﺸﻦ هﺎی ﻣﺮدﻣﯽ، ﻣﺴﺎﺑﻘﺎت ﻓﺮهﻨﮕﯽ و هﻨﺮی، اﯾﺴﺘﮕﺎه هﺎی ﻓﺮهﻨﮕﯽ و ﻣﺴﺎﺑﻘﺎت ﮐﺘﺎﺑﺨﻮاﻧﯽ از جمله بخش‌های جنبی این جشنواره اﺳﺖ.

به گفته وی، ﺟﺸﻨﻮاره ﻣﺤﺮاب در ﺑﺨش‌های اﻟﮕﻮﯾﯽ، ﺗﻮﻟﯿﺪی و ﭘﮋوهﺸﯽ در راﺳﺘﺎی ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻧﻘﺶ ﻣﺴﺎﺟﺪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﺮاﮐﺰ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﮔﺬار ﺑﺮ ﻓﺮهﻨﮓ ﻋﻤﻮﻣﯽ و ﻧﯿﺰ روﻧﻖ ﺑﺨﺸﯿﺪن ﺑﻪ ﻇﺮﻓﯿﺖ هﺎی ﻣﺮدﻣﯽ، ﺑﺮﮔﺰاری ﺟﺸﻦ هﺎی دهﻪ ﮐﺮاﻣﺖ ﺑﺮﮔﺰار ﻣﯽ ﺷﻮد.

گلباغی در پایان سخنانش لزوم توجه به نقش آفرینی مساجد به عنوان مراکز تاثیرگذار بر فرهنگ عمومی، رونق بخشیدن به بخش ظرفیت‌های مردمی در برگزاری جشن‌های دهه کرامت، تلاش در جهت ایجاد یک جریان فرهنگی مردمی، توسعه و ترویج فرهنگ و آموزه‌های رضوی با محوریت تشکل‌های فرهنگی مسجدی، تلاش در جهت بهره‌مندی عامه مردم از نتایج فعالیت‌های صورت گرفته در جشنواره بین اللملی امام رضا(ع) را از جمله ضرورت‌های برگزاری این جشنواره اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز