خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم مریوان و سروآباد:

اتخاذ مدیریت واحد در مرز باشماق مریوان ضروری است

کد خبر : ۱۴۷۲۸۶

از استانداران کردستان ایران و اقلیم کردستان عراق انتظار می رود موضوع تبدیل شدن مریوان به منطقه آزاد تجاری را با مسئولان دو کشور در میان بگذارند و برای تحقق آن زمینه‌های لازم را فراهم کنند.

ایلنا: نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی خواستار اتخاذ مدیریت واحد در مرز رسمی باشماق مریوان شد و گفت: تفکیک مدیریت تشریفات گمرکی نیز در تسهیل امورات مرزی نقش به‌سزایی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در مریوان، امید کریمیان امروز چهارشنبه درمراسم افتتاحیه سالن مسافربری پایانه مرزی باشماق مریوان با بیان اینکه سابقه فعالیت تجاری کردستان ایران با کردستان عراق در قالب خانه تجارت به ۷۰ سال قبل برمی گردد، گفت: این بدان معنا نیست که از قبل مراودات تجاری در استان وجود نداشته است، چرا که اشتراکات تاریخی، فرهنگی، زبانی، قومی و همچنین ۲۳۰ هزار کیلومتر مشترک و میان کردستان ایران و عراق وجود داشته است.

وی تصریح کرد: از استانداران کردستان ایران و اقلیم کردستان عراق انتظار می‌رودموضوع تبدیل شدن مریوان به منطقه آزاد تجاری را با مسئولان دو کشور در میان بگذارند و برای تحقق آن زمینه‌های لازم را فراهم کنند.

کریمیان در ادامه سخنانش از وعده وزیر راه و شهرسازی برای اجرای کمربندی شهر مریوان خبر داد و افزود: اجرای این پروژه در کاهش ترافیک مریوان موثر خواهد بود.

وی یادآور شد: انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای تردد کاروان‌های عتبات عالیات از مرز رسمی باشماق مریوان، یکسان‌سازی استانداردهای بین دو کشور، تسریع روند ساخت و ساز‌ها، اجرای دقیق قوانین و مقررات پایانه‌های مرزی، تکمیل و تجهیز امکانات زیربنایی و خدماتی رفاهی، ساماندهی پارکینگ و دیگر نیازمندی‌های رفاهی باید در اولویت برنامه‌های ساماندهی این پایانه قرار گیرد.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در پایان از تلاش‌های دولت در راستای افتتاح پایانه مسافربری مرز رسمی باشماق مریوان به عنوان وی‌ترین نظام مقدس جمهوری اسلامی در نقطه صفر مرزی تشکر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز