خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حمل‌ و نقل و پایانه‌های کردستان خبر داد:

رشد ۲ برابری ترانزیت کالا از مرز باشماق مریوان

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۷۱

در سالجاری به رتبه چهارم کشوری دست یافته ایم. / برای توسعه مرز رسمی باشماق ۲۰میلیارد تومان هزینه شده است. / ترانزیت کشور در سال گذشته ۱۲میلیارد دلار بود.

ایلنا: مدیرکل حمل‌ و نقل و پایانه‌های کردستان گفت: در سال جاری میزان ترانزیت کالا از مرز باشماق مریوان دو برابر رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مریوان، نعت‌الله خواجه‌ای امروز چهارشنبه درمراسم افتتاحیه سالن مسافربری پایانه مرزی باشماق مریوان اظهار داشت: استان کردستان به دلیل داشتن مرز مشترک ۲۳۰ کیلومتری با کشور عراق مشابهت‌های بومی وفرهنگی بین شهروندان دو کشور و قرارگرفتن در مسیر ترانزیتی دارای ظرفیت‌های خوبی است.

خواجه‌ای تصریح کرد: همچنین به دلیل داشتن بازارچه‌های مرزی، تعاونی‌های مرزنشین وشبکه‌های بازار محلی و فرامنطقه‌ای دارای پتانسیل بالایی برای ترانزیت صادرات و واردات کالا و ورود و خروج مسافرین است.

وی در ادامه سخنانش افزود: با تحقق یافتن افتتاح سالن تجاری در سال ۸۹ آمار ترانزیت ورودی و خروجی کالا، رشد فزاینده‌ای داشته است، به طوری که در سالجاری یک هزارو ۶۰۰ تن کالا از از مرز رسمی باشماق مریوان ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه سال ۸۸که ۸۰۰هزار تن بود، ۲.۳ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل حمل‌ و نقل و پایانه‌های کردستان ادامه داد: در این مدت، صیانت از حقوق دولتی و عوارض قانونی نیز۵۰ برابر رشد داشته است و در سالجاری به رتبه چهارم کشوری دست یافته‌ایم.

وی با بیان اینکه برای توسعه مرز رسمی باشماق ۲۰میلیارد تومان هزینه شده است گفت: راه اندازی و افتتاح سالن تجاری مرز باشماق و پایانه مسافربری آن از جمله این اقدامات جهت توسعه مرز بوده است.

خواجه‌ای یادآور شد: ترانزیت کشور نیزدر سال گذشته ۱۲میلیارد دلار بود که در صورت تداوم حمایت‌ها و همچنین با توجه به شرایط و مزیت موجود می‌توانیم استفاده بهتری به عمل آوریم.

مدیرکل حمل‌ و نقل و پایانه‌های کردستان در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به شرایط مناسب مرز رسمی باشماق، شاهد ترویج و توسعه بیش از پیش آن در منطقه باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز