خبرگزاری کار ایران

در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی؛

فرماندار سقز خواستار تقویت ظرفیت های فرهنگی این شهرستان شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۷۸

یکی از مهم ترین مشکلات و موانع موجود در کتابخانه های عمومی، زیربناست که باید با همکاری و تعامل دستگاه های مرتبط رفع شود.

ایلنا: فرماندار سقز خواستار تقویت ظرفیت‌های فرهنگی این شهرستان شدوگفت: سقز از شهرستان‌های مهم با پیشینه فرهنگی قابل تقدیر در سطح استان و کشور است بنابراین باید با اجرای برنامه‌های مهم ظرفیت‌های فرهنگی این شهرستان را تقویت کنیم.
به گزارش خبرنگار ایلنا در سقز، نادر فخری سه شنبه شب در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز اظهار داشت: عملکرد کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در ترویج فرهنگ کتابخوانی و تلاش برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه قابل تقدیر است.
وی تصریح کرد: اجرای برنامه‌های متنوع و کاربردی به منظور ترویج فرهنگ مطالعه و جذب مردم به کتابخانه‌های عمومی از اقدامات مثبت این نهاد فرهنگی بوده است.
فخری با اشاره به نقش مهم کتابخانه‌های عمومی در ارتقای بصیرت و آگاهی جامعه، تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان در توسعه فرهنگی کشور باید از سوی مسئولان حمایت شود.
رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز بر لزوم ارتقای فضای فیزیکی کتابخانه‌های عمومی در این شهرستان تاکید کرد وگفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات و موانع موجود در این حوزه کمبود زیربناست که باید با همکاری و تعامل دستگاه‌های مرتبط رفع شود.
وی تعداد کتابخانه‌های عمومی مشارکتی شهرستان سقز را هشت باب عنوان کرد و افزود: این تعداد زیبنده شهرستان فرهنگی سقز نیست و باید با همکاری دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستا کتابخانه‌ها عمومی مشارکتی را توسعه داد.
فخری با اشاره به اینکه شهرستان سقز دارای ۱۸۵ دهیاری فعال است، یادآور شد: باید ترتیبی اتخاذ شود که تا پایان سال جاری در حداقل ۱۰ درصد هر بخش از شهرستان کتابخانه عمومی مشارکتی راه اندازی شود در ضمن از سه درصد اعتبار فرهنگی دهیاری‌ها می‌توان برای تجهیز و سایر هزینه‌های آن استفاده شود.
فرماندار سقز بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات کتابخانه‌های عمومی سقز نزدیکی دو کتابخانه عمومی این شهر است و باید یکی از کتابخانه‌ها به مکان دیگری انتقال یابد.
وی افزود: در این راستا قرار است کتابخانه عمومی شهید عبدالحمید فرقانی(شماره) به پارک مولوی کُرد که در فاصله دورتری از کتابخانه عمومی شهید ملا محمد امینی قرار دارد انتقال داده شود.
فخری در پایان سخنانش از افتتاح نخستین کتابخانه دیجیتال در سقز خبر داد و گفت: اقدامات لازم برای مکان یابی و همچنین تامین تجهیزات مورد نیاز کتابخانه مذکور در حال انجام است و امیدواریم خیرین نیز در این عرصه وارد شوند از این این اقدام حمایت کنند.
وی همچنین اجرای طرح ایستگاه‌های مطالعه را بسیار مفید و قابل تقدیر دانست و افزود: این اقدام علاوه بر ارتقای شاخص مطالعه و ساماندهی اوقات فراغت مردم، کتاب را در دسترس همگان قرار می‌دهد.
وی با بیان اینکه می‌توان ایستگاه‌های مطالعه مسجد محور را با الگوبرداری از ایستگاه‌های مطالعه موجود راه اندازی کرد، عنوان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با کمک کتابخانه‌های عمومی می‌تواند چنین اقدام موثری را صورت دهد.
وی در پایان اضافه کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر سقز نیز باید به خوبی از نهاد فرهنگی کتابخانه‌های عمومی که با هدف توسعه کشور فعالیت می‌کند حمایت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز