خبرگزاری کار ایران

رئیس محیط زیست سروآباد خبرداد:

دستگیری ‌۱۰ شکارچی متخلف کل و بز در سروآباد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۷۸

از این متخلفین ۴ قبضه اسلحه شکاری و ۳۰ فشنگ کشف و ضبط شد. / مأموران یگان حفاظت محیط زیست در صورت مشاهده هرگونه تخلف، طبق مقررات و به طور قاطع با متخلفان برخورد خواهند کرد.

ایلنا: رئیس اداره محیط زیست سروآباد از دستگیری ۱۰ شکارچی کل و بز در این شهرستان خبر داد.

مراد حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: محیط‌بانان این شهرستان در پی گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت توانستند ۱۰ شکارچی متخلف که در حال شکار غیرمجاز کل و بز بودند را دستگیر کنند.

وی با اشاره به اینکه شکارچیان دستگیر شده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شدند، گفت: از این متخلفین ۴ قبضه اسلحه شکاری و ۳۰ فشنگ کشف و ضبط شد.

حمیدی افزود: منطقه حفاظت شده کوسالان و شاهو با مساحت ۵۷ هزار هکتار ما بین شهرستان‌های سروآباد، مریوان و کامیاران واقع شده است که از تنوع زیستی بالایی هم برخوردار است.

رئیس اداره محیط زیست سروآباد تصریح کرد: در این زیستگاه تاکنون ۱۱۷ گونه پرنده، ۲۳ گونه پستاندار و ۱۷ گونه خزنده و ۲۴۲ گونه گیاهی شناسایی شده است.

وی ادامه داد: از جمله گونه‌های موجود در این منطقه حفاظت شده می‌توان به پرندگان شکاری، سیاه‌گوش، کل و بز، خرس قهوه‌ای و پلنگ اشاره کرد.

حمیدی یادآور شد: این منطقه با داشتن چشمه‌سار‌ها، کوه‌های سر به فلک کشیده و مناطق بکر و زیبا و داشتن تنوع زیستی بالا همیشه در معرض آماج شکارچیان و قاچاقچیان حیات وحش بوده است.

وی در پایان سخنانش به شکارچیان غیر مجاز هشدار داد که مأموران یگان حفاظت محیط زیست به طور شبانه روزی مشغول گشت زنی و حفاظت از حیات وحش و عرصه‌های طبیعی هستند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف طبق مقررات و به طور قاطع با متخلفان برخورد خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز