خبرگزاری کار ایران

۲۲و۲۳مهرماه جاری؛

سنندج میزبان بیست و چهارمین جشنواره استانی تئاتر خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۷۸

نمایش‌هایی حاضر در این دوره از جشنواره تئاتر کردستان با تکیه بر مضامین دینی و تکیه بر نوآوری و خلاقیت، تکیه بر شعار حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی و فرهنگ و تاریخ ایران اسلامی و پاسدار ارزش‌های اسلامی است.

ایلنا: سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: شهرستان سنندج در روزهای ۲۲ و۲۳ مهرماه جاری میزبان جشنواره تئاتر استانی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در سنندج، جلال قلعه شاخانی در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره تئاتر استان کردستان اظهار داشت: بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان کردستان در روزهای۲۲ و ۲۳ مهرماه سال جاری در تئاتر شهر سنندج با حضور گروه های برگزیده و برتر شهرستان‌های مریوان، دیواندره، بیجار، قروه و سنندج برگزار می‌شود.
وی با اشاره به موضوع بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استانی گفت: در این دوره از جشنواره تئاتر استان کردستان هشت نمایش از شهرستان‌های مختلف حضور داشته و با هم به رقابت می‌پردازند.
قلعه شاخانی تصریح کرد: نمایش‌هایی حاضر در این دوره از جشنواره تئاتر کردستان با تکیه بر مضامین دینی و تکیه بر نوآوری و خلاقیت، تکیه بر شعار حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی و فرهنگ و تاریخ ایران اسلامی و پاسدار ارزش‌های اسلامی است.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود، پرداختن به موضوعات اجتماعی و ملی، توجه به نمایش‌های آیینی سنتی، متون نمایشی ایرانی و به ‌ویژه آثار هنرمندان بومی و جوان را از دیگر اولویت‌های اصلی این جشنواره عنوان کرد و افزود: بدیع بودن و خلاقیت در خلق آثار در ارزیابی هیئت انتخاب تأثیرگذار است.
قلعه شاخانی در خصوص اهداف برگزاری بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان کردستان بیان داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در راستای اهداف فرهنگی و هنری خود و با نظر به پاسداشت و گسترش فرهنگ اسلامی و بومی و هنر ماندگار اسلامی برای انتخاب آثار فاخر و بدیع هنرمندان و شکوفایی استعدادهای جوان، بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استانی را برگزار می‌کند.
وی یادآور شد: گروه‌های نمایشی نبایستی قبلاً‌ با همان نمایش در هیچ یک از جشنواره‌های استانی، منطقه‌ای و سراسری شرکت کرده باشند و متون خارجی صرفاً در بخش جنبی جشنواره استانی پس از تأیید از سوی هیئت بازبین می‌توانند، به اجرا درآیند.
قلعه شاخانی در پایان سخنانش در خصوص اختتامیه این جشنواره استانی خاطرنشان کرد: اختتامیه جشنواره بیست و چهارمین تئاتر استانی کردستان صبح روز ۲۳ مهر ماه با معرفی برترین‌های جشنواره به پایان می‌رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز