خبرگزاری کار ایران

توسط حفاظت محیط زیست کردستان؛

۶ واحد صنعتی آلاینده در کردستان پلمپ شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۱۹

نداشتن مجوزهای زیست محیطی قانونی جهت فعالیت، وارد کردن آلاینده‌های خطرناک به محیط زیست و عدم توجه به اخطار رفع آلودگی از مهم‌ترین دلایل دستور تعطیلی این واحدها بوده است.

ایلنا: مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: در شش ماه نخست امسال، شش واحد صنعتی آلاینده به دلیل عدم رعایت مقررات زیست محیطی و ضایع کردن حقوق و نفع عمومی در استان پلمپ شد.
ناصح قادری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در سنندج تصریح کرد: به دلیل عدم رعایت مقررات زیست محیطی، آلودگی شدید، تهدید علیه بهداشت عمومی و به خطر انداختن سلامتی مردم در پی عدم توجه به اخطاریه‌ها و توصیه‌های کتبی جهت رفع آلودگی واحدهای آلاینده، از ابتدای سال تاکنون دستور پلمپ و جلوگیری از فعالیت شش واحد صنعتی صادر شده است.
‌وی افزود: نداشتن مجوزهای زیست محیطی قانونی جهت فعالیت، وارد کردن آلاینده‌های خطرناک به محیط زیست و عدم توجه به اخطار رفع آلودگی از مهم‌ترین دلایل دستور تعطیلی این واحد‌ها بوده است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست کردستان، با اشاره به اینکه در این مدت به ۴۰ واحد صنعتی دیگر نیز اخطاریه زیست محیطی مبنی بر اصلاح فرآیند تولید و رفع آلودگی صادر شده است، یادآور شد: در صورت عدم تمکین به قوانین زیست محیطی و رفع آلودگی پرونده واحد‌های مذکور نیز به دادگاه ارجاع خواهد شد.
قادری خاطرنشان کرد: امسال این اداره کل با جدیدت بیشتری به دنبال رفع یا کاهش آلودگی‌های زیست محیطی اقدام کرده است که می‌توان پایش مستمر و آنلاین صنایع استان، ارائه مشاوره به صاحبان صنایع، ارائه مشوق‌های قانونی به واحدهای صنعتی و خدماتی و آموزش‌های زیست محیطی اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز