خبرگزاری کار ایران

کمالی در همایش وحدت و همبستگی اصلاح‌طلبان کاشان:

80 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی کشور دچار مشکل هستند/ دو سال پیش آمار بیسوادی مطلق در کشور به 10 میلیون نفر رسید

asdasd
کد خبر : ۴۱۲۴۴۳

دبیرکل‌حزب اسلامی‌کار به شرایط‌سخت اقتصادی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار کرد : با روحیه، کار و تلاش جدید باید جامعه جدیدی بسازیم که فرهنگ و آگاهی حرف اول آن را بزند.

به گزارش ایلنا در کاشان، دکتر حسین کمالی در همایش وحدت و همبستگی اصلاح طلبان کاشان گفت : علیرغم تلاش‌های فراوانی که در ریشه کنی بیسوادی در جامعه به عمل آمد، دو سال پیش بر اساس آمار رسمی 10 میلیون نفر بیسواد مطلق و چندین میلیون زندانی، معتاد و 230 هزار زندانی را ثبت کردیم .

عضو سیاست گذاری اصلاح طلبان به وضعیت بیکاری ، وضع تحصیلات و آمار خودکشی در کشور اشاره کرد و گفت : وقتی  جامعه ای پیشرفته می‌کند که میزان امیدواری جامعه هم بر همان اساس افزایش داشته باشد .

 وی معضلات موجود در کشور را ناشی از عدم توسعه یافتگی فرهنگی دانست وگفت : متاسفانه اصلاح  فرهنگی نداشتیم و یاد نگرفته ایم در هیچ زمینه ای با یکدیگر درست معاشرت کنیم. اگر حرف می زنیم  همیشه با پرخاشگری حرف می زنیم چون استلال درستی برای حرف زدن نداشتیم و از قدرت برای  ساکت کردن دیگران استفاده کرده ایم .

کمالی با بیان اینکه حدود 80 درصد واحدهای تولیدی وصنعتی کشور دچار مشکل هستند، تصریح کرد :  چرا در کشوری که دارای ذخایر عظیم نفت ، گاز، طلا ، نقره و مس است باید در چنین وضعیت اقتصادی باشیم .

وی با انتقاد از نبود یک اقتصاد تخصصی درکشور و با بیان اینکه هر دولتی روی کارآمده درجهت اصلاح سیستم عمل نکرده است، بیان کرد: علیرغم اینکه در 100 سال گذشته بالای 2 هزارمیلیارد دلار سرمایه در نفت سرمایه گذاری شده است چرا باز هم کارفرماها باید پول بگیرند و اقتصاد زیان ده داشته باشیم .

کمالی حضور حداکثری در انتخابات را بزرگترین موفقیت در رسمیت اساس حکومت‌ها دانست و یادآور شد : وقتی نتوایم در بعد فرهنگی و مسایل اجتماعی با همدیگر درست صحبت کنیم در فرهنگ سیاسی هم نمی توانیم با هم تصمیم بگیریم .

وی با بیان اینکه در فرهنگ سیاسی دنیا به همدیگر عزت می دهند و جمعیت خاموش را دعوت به مشارکت در انتخابات و صحنه سیاسی می‌کنند، اظهار کرد : به دلیل ضعف فرهنگی که داریم هنوز یاد نگرفته ایم با همسر، برادر، خواهر و همسایه برای تصمیم گیری جامعه مان درست صحبت کنیم و فقط یاد گرفته ایم همدیگر را تخریب کنیم .

اصلاحات برای ماندگاری انقلاب اسلامی تلاش می‌کند
وی با بیان اینکه  اصلاحات برای ماندگاری انقلاب اسلامی تلاش می‌کند، یادآورشد : اینکه اسلام درکشور حاکم باشد وزیر سایه اسلام زندگی کنیم  برای شخص بنده افتخاراست .

وی اظهار کرد : کسی که برای اصلاح جامعه آمده برای براندازی نیامده است .

کمالی به موفقیت اصلاح طلبان در انتخابات مجلس در تهران و بعضی از شهرهای کشور علیرغم رد صلاحیت  اکثریت آنها اشاره کرد و گفت : در برنامه ریزی شورای سیاست گذاری اصلاحات سعی کردیم با گفتگو کردن روحیه مجادله و درگیری را در محیط سیاسی به صفر برسانیم و مسائل علمی روز را مطرح کنیم  .

وی با بیان اینکه در سیاست داخلی و خارجی باید یک اتحاد و همزیستی مسالمت آمیز و دوستانه را ایجاد کنیم، یادآورشد : اصلاح طلبان برخلاف آنچه که دیگران سعی می‌کنند چهره بدی از آنها جلوه‌دهند به دنبال چهره ای سازنده وخیر خواهانه حتی بر اساس مخالفت ها و دشمنی ها است.

وی تصریح کرد : باید فرهنگ اسلامی را طوری تدوین کنیم که افراد بیشتری رغبت به تشرف دین اسلام پیدا کنند نه اینکه طوری رفتار کنیم که بگویند اسلام دین موفقی نبوده است .

وی با تاکید بر برنامه ریزی برای رفع مشکلات فرهنگی، اجتماعی و کاهش آمار اعتیاد، طلاق و خودکشی  گفت : جوانی که بیکار است و درآمد ندارد بعد از شش ماه با رفتن به سمت اعتیاد و غیره نابود می شود.

کمالی ایجاد فردای بهتر را از سیاست اصلاح طلب دانست و گفت : یکی از دلایل پیشرفت اروپا اول رنسانس و خرافه زدایی بود و بعد بر مبانی علمی تکیه کردند و بعد انقلاب صنعتی اتفاق افتاد .

وی با تاکید براینکه انقلاب فرهنگی درکشور باید در دستور کار قرار گیرد، یادآورشد : انقلاب فرهنگی به گونه ای باید تنظیم شود که بتوانیم با همدیگر گفت وگو کنیم.

در ابتدای این همایش احمد فرزاد دبیرحزب اسلامی کارکاشان به پتانسیل‌های این شهر اشاره کرد و گفت : تقدیم بیش از 670 شهید و علمای بزرگ دینی، تمدن 7 هزارساله ، صنعتی و کارگری بودن مهمترین پتانسیل این شهرستان است.

شایان ذکر است همایش وحدت و همبستگی اصلاح طلبان کاشان به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر خم به همت حزب اسلامی کار کاشان شب گذشته با حضور آیت الله عرب، دبیر اجرایی خانه کارگر کاشان ، جمعی از اصلاح طلبان شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل و تعدادی از مسئولان همراه با  مدیحه سرایی و سخنرانی دکتر کمالی در حسینه چهل تن کاشان برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز