خبرگزاری کار ایران

سرپرست فرمانداری کاشان مطرح کرد:

شاخص جمعیت برای استان شدن کاشان به یک جک مضحک تبدیل شده است

asdasd
کد خبر : ۳۵۸۲۰۷

سرپرست فرمانداری کاشان گفت : استان شدن کاشان نیاز به چهار وجه مهم دارد و معضل جمعیتی برای استان شدن این شهرستان کاملا به یک جک مضحک تبدیل شده است .

به گزارش خبرنگار ایلنا درکاشان، «حمید رضا مومنیان»سرپرست فرمانداری کاشان در اولین جلسه شورای اسلامی شهر کاشان پس از تعطیلات نوروزی که با حضور اعضاء و شهردار کاشان برگزارشد با اشاره به اینکه کار خوب را در شهر کاشان به واسطه بعضی از مسائل سیاسی بد جلوه می دهیم ، خطاب به حاضرین گفت : خواهش می کنم فرهنگ خوب جلوه دادن کارهای مثبت در این شهر را برای مردم بازگو کنیم و به جای اینکه بخواهیم برای رسیدن به مقصد از نرده بپریم از پل و مسیرهای قانونی عبور کنیم .

سرپرست فرمانداری کاشان به محدودیت‌هایی برای شناسایی اتباع بیگانه در این شهرستان اشاره کرد و گفت : بیشترین تلاش خود را برای ترد اتباع بیگانه غیرمجاز از این شهرستان بکار برده ایم.

مومنیان به پرداخت هزینه‌های بسیار سنگین ناپیدای درمانی و بهداشتی برای اتباع بیگانه ساکن در شهرستان کاشان اشاره کرد و گفت : بدون اینکه اتباع بیگانه احساس کنند خدمات درمانی دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه یک مورد بیماری واگیردار اتباع بیگانه در منطقه کاشان که بیش از 15 سال این منطقه را کاملا سبزنگه داشته می تواندتمام شهر را آلوده کند، گفت : خدای ناکرده اگر یک مورد بیماری واگیردار در این شهرمشاهده شود باید میلیاردی هزینه کنیم تا بعداز 5 سال مجددا به حال اول برگردیم .

مومنیان به بزهکاری های دو رگه افاغنه در شهرستان کاشان اشاره کرد و گفت :با توجه به اینکه متاسفانه کاشان شاهراه  اصلی ورود اتباع بیگانه به مرکز کشور است رصد نمودن نامحسوس و تردد اتباع بیگانه غیرمجاز را در دستورکار فرمانداری قرارداده ایم .

سرپرست فرمانداری کاشان با بیان اینکه با توجه به سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران حضور اتباع بیگانه در منطقه کاشان را نمی توان ممنوع کرد ،گفت : در بحث‌های کارگری، ساختمانی و مرغداری مشکل داریم؛ کارگر جایگزین بومی برای مرغداری ها مطلقا نداریم و یا بسیار کم داریم و درساختمان سازی کارهای بسیار سنگین را نیروهای افاغنه با قیمت‌های پایین انجام می دهند.

وی اتحاد و همدلی را شاه کلید توسعه  و پیشرفت کاشان عنوان کرد و اظهارداشت: به دلیل بلاهایی که سر تولیدکنندگان آمده احیای تولید خیلی سخت است و کسی دیگر حاضر نیست در تولید سرمایه گذاری کند .

وی افزود: علیرغم اینکه کاشان کارگری ترین شهرستان استان اصفهان است کوچکترین موردی که درحوزه امنیتی انتخابات این شهرستان تاثیر داشته باشد نداشتیم.

وی به مشکلات فرش ماشینی در چندسال آینده به دلیل عدم توجه به نقشه راه فرش ماشینی کاشان در صادرات و عدم استفاده درست از تکنولوژی  روز دنیا اشاره کرد و گفت : مشکل فرش ماشینی کاشان 15 سال دیگر شروع خواهد شد و با حجم انبوهی از سرمایه های انباشته شده راکد و بیکاری کارگران شاغل در این صنعت روبرو خواهیم شد.

وی به مشکلات بهداشتی درمانی و مدیریتی بیمارستان بهشتی کاشان به دلیل حجم بالای پذیرش بیماران از شهرهای کاشان ، آران و بیدگل ، نطنز ، نایین ،  بادرود، دلیجان ، محلات ، گلپایگان و خوانسار اشاره کرد و گفت : با توجه به حجم بالای مراجعین ظرفیت نامتناسب این بیمارستان جوابگوی متقاضیان نیست .

در ابتدای این جلسه «حسین حیدریان» رئیس شورای اسلامی شهر کاشان با تاکید بر حضور فصلی فرماندارکاشان در جلسات شورای اسلامی این شهر گفت : از استاندار اصفهان نیز انتظار داریم که درباره مسائل شهری در جلسه شورای اسلامی شهر کاشان حضور پیدا کنند.

وی استفاده از نظرات سمن های مردم نهاد در توسعه شهر کاشان را مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: امیدواریم با راه‌اندازی آینده پژوهشی و مرکز پژوهش‌ها در شورای اسلامی شهرکاشان شاهد اقدامات واتفاقات خوبی در این شهر باشیم.

در این جلسه شهردار و دیگر  اعضای شورای اسلامی شهر کاشان با بیان مشکلات پیش رو ، گزارشی از فعالیت‌های عمرانی و خدماتی و پیشنهادات لازم  در جهت رفع موانع توسعه شهر کاشان را ارائه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز