خبرگزاری کار ایران

عصر امروز؛

اصحاب‌رسانه کاشانی با خانواده شهید سید فرهاد متولی دیدار کردند

asdasd
کد خبر : ۳۳۷۹۸۹

اصحاب رسانه، خبرنگاران و بسیج‌ رسانه شهرستان‌ کاشان با حضور در منزل شهید سید فرهاد متولی نوش‌آبادی با خانواده وی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا درکاشان، در ابتدای این دیدار پس از قرائت وصیت‌نامه این شهید گرانقدر و مدیحه‌سرایی توسط مداح اهل‌بیت، جزائری مادر شهید که بغضی جانسوز اجازه صحبت‌کردن درباره جگرگوشه‌اش را را به او نمی‌داد، گفت: سراسر زندگی سید فرهاد از دو سالگی که پا به پای او به مسجد می‌رفت و عشق به پاکی و راستی و دینداری با گوشت و خون و پوستش روییده شد خاطراتی سازنده و هدایت‌گر است.

وی خلق و خوی محمدی و برخورد خوش و ملاطفت آمیز فرزندش با مردم را تاکید کرد و گفت: فرهاد همیشه می‌گفت در برخورد با تمام افراد حتی کسی که به خواب غفلت رفته و از دین دور شده با مهربانی و برخورد آرام و زبان دین صحبت کنید تا مایه هدایت وی شوید.

به گفته وی، سید فرهاد فرزندی بود که از 7 سالگی مکبر و موذن مسجد محل بود و با نغمه خوش و دلنواز اذانش همه را جذب مسجد و نماز می کرد.

حرمت سادات متولی خواهر کوچک شهید نیز که هنوز داغ جگرسوز حسرت آخرین خداحافظی و بوسیدن برادر در قلبش شعله می‌کشد و بر آن سنگینی می‌کند، گفت: در معرفی برادری که 5 سال بیشتر نداشتم راهی جبهه شد و آخرین لحظه وداع فقط و فقط  برای اینکه مهر مادری مانع راهش نشود به عمد بدون خداحافظی رفت چه بگویم.

وی با اشاره به چشم انتظاری های مادرش در فراق سید فرهاد که مدت 27 ماه مفقود الاثر بودنش بیابان گرد دشت و صحرا و دنبال خبری از جگرگوشه اش بود گفت:سخت است داغ و فراق مادری را توصیف کرد که  چشم به راه آمدن فرزندش بود و برایش خبر آوردن پیکر مطهرش را در شب عید فطری پس از یک ماه توسل پدرش به چهارده معصوم آوردند.

به گفته وی، گفتن همین یک کلام از سید فرهاد که وقتی تحصیل دانشگاهی مرکز تربیت معلم شهید هاشمی نژاد تهران (فرهنگیان فعلی) را رها  کرد و در پاسخ گفت دانشگاه امام حسین را انتخاب کرده کافی است.

این خواهر شهید در پایان با تاکید بر اینکه رسالت و هدف این بازدیدها تشریح وضعیت پدران و مادران در دل کندن از فرزندان شهیدشان و متقابلا  گسستن شهید از تمام علائق و دلبستگی ها بهترین پیام در هدایت نسل جوان است گفت: جوان امروز که جنگ و شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس را درک نکرده است با درک ملموس و محسوس وضعیت عاطفی شهدا و والدینشان در دل بریدن از یکدیگر و تقدم و ترجیح دادن حفظ تمامیت ارضی وطن بر همه علائقشان بهترین راهکار هدایتگری و سازندگی در انقلاب روحی و تحول معنوی است.

دربخشی از وصیت نامه این شهید چنین آمده است ، اینجانب که در طول عمرم خدمتی به اسلام و مسلمین نکردم امیدوارم که مرگم سرآغاز خدمتی جاویدان به اسلام باشد و از خداوند می خواهم که مرگم را مرگ سرخ قرار دهد تا به این وسیله به سه هدف رسیده باشم. اول: لقاءالله ، دوم: اثبات زبونی و خواری خصم، سوم:یاری اسلام در حد اعلا از این راه.

شهید ﺳﯿﺪ ﻓﺮھﺎد ﻣﺘﻮﻟﯽ متولد دانشجوی تربیت معلم، دوم اردیبهشت سال 42 در جوار مسجد قائمیه شهر نوش آباد 23 اردﺑﯿهشت ﺳﺎل 61 طی آزاد ﺳﺎزی ﺧﺮﻣﺸهر در ﻋﻤﻠﯿﺎت ﺑﯿﺖ اﻟﻤﻘﺪس به شهادت رسید و پیکر پاکش ﭘﺲ از 27 ﻣﺎه ﭼﺸﻢ اﻧﺘﻈﺎری ﺧﺎﻧﻮاده در ﺷﻠﻤﭽﻪ(شرق بصره) ﭘﯿﺪا ﺷﺪ.

پیکر این شهید والامقام در روز ﻋﯿﺪ ﻓﻄﺮ ﺳﺎل 63 در ﻣﯿﺎن دﺳﺘﺎن اﻧﺒﻮه ﻣﺮدم ﻋﺰادار و ﺷهیدﭘﺮور ﺷهر ﻧﻮش آﺑﺎد ﺗﺸﯿﯿﻊ و در ﮔﻠﺰار شهدا در ﺟﻮار ﺑﺎرﮔﺎه اﻣﺎﻣﺰاده ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ زﯾﺪ ﺑﻦ ﺣﺴﻦ ﺑﻦ ﻋﻠﯽ (ع)اﯾﻦ ﺷهر ﺑﻪ ﺧﺎک ﺳﭙﺮده ﺷﺪ.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز