خبرگزاری کار ایران

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان:

فرهنگ سازی، مؤثرترین شیوه در آسیب زدایی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی است

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۱۱۷

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: فرهنگ سازی، مؤثرترین شیوه در آسیب زدایی برنامه های فرهنگی و مذهبی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی، رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان، در سومین نشست شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی کاشان گفت: ارزیابی‌های صورت گرفته و گزارش دستگاه‌های ذیربط نشان می‌دهد امسال کمترین آسیب را در عزاداری های محرم و صفر در شهرستان شاهد بودیم.

وی افزود: همکاری و هم افزایی دستگاه ها در این رابطه نقش بسیار مؤثری داشته و امیدواریم با تداوم این همکاری ها در طول سال، نقاط ضعف و قوت برنامه ها احصا و برنامه ریزی برای پیشگیری از آسیب ها و فرهنگ سازی، دقیق تر از گذشته انجام شود.

رییس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی شهرستان کاشان با تأکید بر این که فرهنگ سازی، مؤثر ترین شیوه در آسیب زدایی برنامه های فرهنگی و مذهبی است، خاطر نشان کرد: در این راستا، در سال جاری بیش از ۱۰ نشست همایشی و ۲۰ جلسه کارگاهی وی‍ژه هیئات مذهبی برگزار شده و کاهش آسیب ها در سطح کلان نتیجه این اقدامات بوده است.

حجت‌الاسلام حسینی در ادامه گفت: عزاداری کاشان با توجه به قدمت این شهر، باید سرآمد شهرهای کشور باشد و تمام تلاش مجموعه ستاد شئون فرهنگی رسیدن به این هدف است.

در پایان این نشست، مقرر شد کمیته های چهارگانه تخصصی با حضور جمعی از اعضای ستاد به منظور آسیب شناسی دقیق و ارائه راهکارهای مناسب، بررسی ضرورت و مکان یابی مناسب و صدور مجوز ایستگاه های صلواتی، بهداشت مراسم عزاداری و بررسی محتوایی سخنرانی و اشعار مداحان تشکیل و پیشنهادات و راهکارهای مناسب در هر کمیته ارائه شود.

ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی مهم ترین ستاد برای ساماندهی مناسبت های مذهبی است که دستگاه های مختلف فرهنگی، آموزشی، انتظامی همچون نیروی انتظامی، اداره تبلیغات اسلامی، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها، دفتر خبری صدا و سیما، اداره سیاسی فرمانداری، معاونت بهداشت علوم پزشکی، شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان و شاعران آیینی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه، ناحیه مقاومت بسیج، شهرداری، ادارات اطلاعات وفرهنگ و ارشاد اسلامی در آن عضویت دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز